A szupermarket közleményében kifejtette, hogy „a kávé aromája tökéletesen kiegészíti a szalonna nagyszerű zamatát, amely során egy szirupos karamellszerű ízt hoznak létre, valamint ideális az enyhén édesebb íz eléréséhez a hús sütése után" - írja az independent.co.uk nyomán a Magyar Mezőgazdaság.
A Caffé Nero (brit kávéház) már 2019-ben elkezdte a kávéval ízesített szalonnák alkalmazását a szendvicseiben, de az Aldi az első brit szupermarket, amely ilyen termékeket hozott létre és kezdett forgalmazni.
A maga nemében ez volt az első kávézólánc, amely az eszpresszó ihlette menüjének részeként sós változatban is szerepelt a termék. A Caffé Nero a bacon szalonnát 20 órán át pácolta saját kávékeverékével, és a vállalat bevallása szerint hét hónapig tartott, mire sikerült elérniük a tökéletes ízvilágot.