A kedden a Budapesti Értéktőzsde honlapján közzétett gyorsjelentés szerint
a konszolidált adózott eredmény éves összehasonlításban az elemzői várakozásokat meghaladóan 10,1 milliárd forintra nőtt az idén az első negyedévben, a tavalyi mintegy 800 milliós veszteség után.
A társaság árbevétele 1,9 százalékkal, 162,3 milliárd forintra emelkedett az első negyedévben.
Daria Dodonova hozzátette: a bevételek minden szegmensben emelkedtek, a magyarországi kiskereskedelmi szélessávú bevételek kevésbé emelkedtek a távoktatáshoz nyújtott kedvezmények miatt. A beruházások szintje az előző év azonos időszakival megegyezően alakult. Az ügyfélbázis emelkedése ellensúlyozta a hangalapú bevételek csökkenését.
A hálózatfejlesztésről közölte: vezetékes oldalon a gigabitképes hálózat további fejlesztésén dolgoznak.
Tavaly minden eddiginél több, 377 ezer új optikai elérést építettek, 117 ezer kábeles elérési pontot pedig gigabit-képessé fejlesztettek.
Március végére csaknem 2,63 millióra nőtt a társaság hálózatán a gigabites elérések száma. Az 5G lefedettség országosan 10 százalékos jelenleg, Budapest mellett a Balaton környékén, és hat más nagyvárosban érhető el.
A második negyedévben fokozatosan visszatérnek a korábbi munkavégzési módhoz az átoltottság emelkedésével, jelenleg még a dolgozóik mintegy 80 százaléka otthonról dolgozik.
Szabó Melinda kereskedelmi vezérigazgató-helyettes arról beszélt, hogy a távmunka és a távoktatás miatt január-márciusban ügyfelenként csaknem 30 százalékkal, 6,7 gigabájtra nőtt a mobil adatforgalom.
A vezetékes adatforgalom 37 százalékos átlagos növekedést mutatott idén az első negyedévben. A hangforgalom is emelkedett, a mobil oldalon 15 százalékkal, a vezetékes hálózaton csaknem 7 százalékkal.
A cégnek csaknem 3,4 millió mobiladatforgalmat bonyolító ügyfele van, 8,6 százalékkal több a tavalyi év azonos időszakinál - ismertette, hozzátéve: az ügyféligények megváltoztak, felértékelődött a nagy sávszélesség mellett a feltöltési sebesség is, ugyanúgy, ahogy az otthoni internet stabilitása és elérhetősége a lakóhely minden pontján.
A tv-előfizetések száma 6,5 százalékkal, több mint 1,2 millióra nőtt egy év alatt az első negyedévben minden tv-technológiát figyelembe véve, ami a lakosság növekvő tévéfogyasztását tükrözi. Kitért arra, hogy megőrizték piacvezető pozíciójukat az online kiskereskedelmi piacon a mobiltelefon és tablet értékesítésben, immár harmadik éve.
Az idei tervekről elmondta: a tévé és a vezetékes piacon megismételhetik a tavalyi év növekedését, ezt az optikai hálózatfejlesztés is támogatja. A mobil piac fejlődése sok mindenen múlik, ez az okoseszközök elterjedésével biztosan növekedni fog. Kérdésre közölte: a távoktatásban bevezetett ingyenes internetről nincs kompenzációs megállapodás a kormányzattal. Az ingyenesség miatti bevételkiesésről nem nyilatkozott. Azt mondta: örömmel biztosították a megfelelő színvonalú tanulmányokhoz a hálózatot.