Változásokat hoz a világjárvány az utazási szokásokban:
az emberek nem kívánnak lemondani az ország- és világjárásról, de sokkal nagyobb figyelmet fordítanak a biztonságra
– ez a legfontosabb tapasztalata annak az országos felmérésnek, amelyet a Mol megbízásából készített az Ipsos Instant Research. A kutatási eredmények szerint az idei évre mindenképpen rányomja a bélyegét a pandémia, de mindez az utazási kedvet nem érinti, csak az irányokat befolyásolja. A megkérdezettek 54 százaléka kizárólag hazai utakat tervez, 26 százalék itthon és külföldön is nyaralna, 4 százalék pedig csak külföldi utazásra készül (16 százalék egyáltalán nem kelne útra).
A felmérés eredményei szerint
a magyarok négyötöde arra készül, hogy a higiéniai szabályokat a járvány enyhültével is következetesen be fogja tartani.
A válaszadók kétharmada hangsúlyozta, hogy ha út közben valamilyen szolgáltatást kíván igénybe venni, vagy egyszerűen csak pihenni szeretne, ott fog megállni, ahol garantálni tudják számára az egészségügyi biztonságot. Ötven százalék fölötti azok részaránya, akik fontosnak tartják, hogy a töltőállomásokon legyen a kútoszlopok mellett egyszerhasználatos fóliakesztyű a higiénikus önkiszolgáláshoz. A kültéri fizető terminálhoz 67, az érintés nélküli fizetős lehetőségéhez 68 százalék ragaszkodik - írja közleményében a magyar olajipari vállalat.
A kézfertőtlenítő várhatóan a jövőben is a személyi higiénia egyik legfőbb kelléke lesz: a válaszadók háromnegyede gyakrabban használ jelenleg kézfertőtlenítőt, 10-ből 6-an pedig gyakrabban visznek magukkal kézfertőtlenítőt, ha elhagyják otthonukat.
A Mol töltőállomásain a járvány első hullámának kezdete óta kiemelt szempontként kezelik a biztonságot.
Minden Mol-töltőállomás bejáratánál ingyenes kézfertőtlenítővel töltött Mol Hygi állványok fogadják az érkezőket, shopokban belül legalább óránként (csúcsidőben pedig még gyakrabban) fertőtlenítik a gasztro-terület felületeket, így a pultot, a székeket és asztalokat is. Ugyanebbe a trendbe illeszkedik az önkiszolgáló kávégépek, a készpénz nélkül használható kézi autómosók, az önkiszolgáló tankoló automaták, illetve az önműködő wc-beléptetőkapuk telepítése, amelyre a Mol kiemelt figyelmet fordít és folyamatosan bővíti ezen eszközeit.
Töltőállomásaik egyetlen egy percre sem zártak be a járványhelyzet alatt, folyamatosan biztosították vásárlóik biztonságos kiszolgálását. Sőt a már korábban elindított digitalizációs fejlesztéseik felgyorsításával is igyekeztek növelni a kiszolgálás biztonsági szintjét, és egyre több érintésmentes fizetési megoldást vezettek be. Az utazás közbeni biztonságos pihenés érdekében számos teraszt alakítottuk ki vagy újítottak fel.
A rendelkezésre álló tereket maximálisan kihasználva úgy igyekszünk formálni a kiszolgálás, étkezés és a pihenés infrastruktúráját, hogy egyszerre szolgálják az utazók kényelmét és biztonságát
– nyilatkozta Orosz András, a Mol Magyarország kiskereskedelmi vezetője.
Tartós tendenciának tűnik, hogy egyre többen vannak, akik a tankoláson túl egy friss kávét, helyben készült élelmiszert is vásárolnak a Fresh Cornerekben, vagy eleve azért állnak meg a Molnál, hogy egy kicsit felfrissüljenek– őket immár országszerte 190 Fresh Corner várja. A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók 70 százaléka – ha teheti – inkább biztonságos, előre csomagolt élelmiszert választ a töltőállomás shopjában, és ugyanennyien preferálják a kávék és más italok lezárt, elviteles pohárban történő kiszolgálását. A többség döntőnek tartja, hogy legyen olyan kijelölt szabadtéri terület, ahol lehet ételt-italt fogyasztani.