A YouTube új mobiltelefonos alkalmazásával, a Shorts-al, szeretné felvenni a versenyt a több száz millió felhasználóval rendelkező Snapchattel és a világszerte jól ismert kínai platformmal, a TikTokkal.
A Google anyacégének, az Alphabetnek a közleményéből kiderül, hogy a vállalat szeretne hosszú távon pénzkeresési lehetőséget biztosítani az új platformot használó felhasználók számára, így egy 100 milliárd dolláros alapot hozott létre, hogy havonta támogassa az influenszereket.
A közleményből az is kiderül, hogy a legnézettebb és a legtöbb megjegyzést kapott videók készítőit fogják díjazni, ami több ezer felhasználót is jelenthet egy hónapban.
A Google vezérigazgatója, Sundar Pichai elmondta, hogy az új alkalmazás hivatalosan csak egy hónapja érhető el pár országban, de már most napi 6,5 milliárd nézettséget generál világszerte.
A YouTube vezérigazgatója, Susan Wojcicki közösségi oldalán osztotta meg, hogy havonta fogják díjazni a legnépszerűbb, eredeti tartalmakat feltöltő készítőket, akik legfeljebb 60 másodperces videót tehetnek közzé az új közösségi platformjukon, a Shorts-on.
A vállalat arról nem számolt be, hogy pontosan mennyi pénzt kereshetnek a videókészítők az új felületen, illetve az se derült még ki, hogy pontosan mi alapján döntik el, hogy ki kaphat a pénzből. Ezekre a kérdésekről következő hónapokban kaphatnak választ az érdeklődők.