A magyar borok a litván borszakértők körében is sikert arattak

Bor
Vágólapra másolva!
Bikavér, leányka, Egri Csillag, Tokaji Aszú – a négy egyedi borfajtát is magába foglaló, a magyar borstílusokat jól reprezentáló 18 tételes kóstolósort mutattak be az Agrármarketing Centrum (AMC) által szervezett borpiaci üzletfejlesztési eseményen Vilniusban. A Magyarország Vilniusi Nagykövetségével együttműködésben megvalósult nemzetközi márkaépítést támogató Hungarian Wine Business Program ötödik rendezvényén a tradicionális magyar fajtákból készült borokat kedvelték leginkább a borászati szakemberek, de a kóstolósor minden tételének akadtak rajongói.
Vágólapra másolva!

Az utazási korlátozások miatt hibrid formában megvalósult rendezvényen a mesterkurzus résztvevői már személyesen jelen lehettek, a magyar borászok képviselői pedig online mutatták be pincészetüket.

A kóstolón Bükk, Eger, Pannonhalma, Sopron, Szekszárd, Tokaj és Villány borai mutatkoztak be a litván importőröknek, disztribútoroknak, sommelier-knek és szakújságíróknak.

A szakmai közönség 18 boron keresztül szerezhetett személyes betekintést a magyar borvidékek változatos kínálatába.

A rendezvényen a tradicionális magyar fajtákból készült borokat kedvelték leginkább a borászati szakemberek Forrás: AMC

"A litván piac nyitott az újdonságokra, Magyarország pedig sok egyedi, helyi szőlőfajtával és jó ár-érték arányú borokkal rendelkezik. Több magyar borvidéknek is nagyszerű természeti adottságai és komoly múltja van. Nemzetközi szemmel nézve emellett erősségének számítanak az olyan divatos szőlők is, mint a cabernet franc, de az ország nyertese lehet a szerte a világon hódító, pezsgő iránti kereslet növekedésének is, amely kapcsán Somló és Tokaj nevét is jegyezni kell" – nyilatkozta az eseményhez tartozó mesterkurzus egyik előadója, Arūnas Starkus.

Tizennyolc magyarországi bort mutattak be a litván szakmai közönségnek Forrás: AMC

A szakember, aki a Vyno žurnalas bormagazin főszerkesztője, a Litván Sommelier Iskola alapítója és több kiemelkedő boros rendezvény szervezője, hozzátette:

Elismerést arattak a magyar borok Vilniusban Forrás: AMC

A Hungarian Wine Business Program 2020 őszén indult, a világjárvány miatt online előadások, tárgyalások megszervezésével.

Az eddigi tapasztalatok alapján Németországban, Csehországban, Finnországban és Oroszországban a résztvevők nem csak jelentős érdeklődést mutattak a magyar borok iránt, de közvetlen kapcsolat is alakult ki disztribútorok és borászatok között, sőt egy-egy nagyobb megrendelést is realizáltak már. Emellett Csehországban az első bemutató résztvevői már szervezik a következő, sommelier-knek szóló eseményt.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!