A hivatal megállapította, hogy
a Google nem folytatott jóhiszemű tárgyalásokat a sértett kiadókkal, akiknek két hónapon belül elő kell terjesztenie kárpótlási ajánlatát.
Amennyiben a kéthónapos határidőt nem tartja be a Google, a büntetés összege naponta 900 ezer euróval emelkedik.
A Google szóvivője útján "súlyos csalódottságát" fejezte ki a büntetés miatt, és azt hangoztatta, hogy jóhiszeműen járt el az egész eljárás során.
A cég szerint a büntetés mértéke nem veszi figyelembe a megegyezés érdekében kifejtett erőfeszítéseit és azt "a realitást sem, ahogyan a hírek működnek a Google platformjain".
A francia versenyhivatal egy hónappal ezelőtt már egy más ügyben 220 millió eurós bírságot szabott ki a Google amerikai vállalatra az online reklámpiacon folytatott gyakorlata miatt, és reformokra szólította fel az óriáscéget.
A Google akkor jelezte: megállapodott a versenyhivatallal többféle megoldásról, amely hozzájárulhat az online reklámpiaci működésének javításához.
A francia versenyhivatal három sajtócsoport, a francia Le Figaro, a belga Rossel és globális médiaóriás, a News Corp megkeresésére foglalkozott az üggyel.