A területen 2016-ban álltak szolgálatba az első önvezető nehézgépjárművek. 2018-ra a bánya lett az első olyan Brazíliában, ahol csak autonóm teherjárművek üzemelnek, 2019-ben már 13 működött azokból a telephelyen.
Az általuk mostanáig szállított 100 millió tonna megfelel 35 ezer futball stadion összesített súlyának
- közölte a vállalat.
A járművek összesítve 1,8 millió kilométert tettek meg, ez nagyjából annyi, mintha az Egyenlítő mentén 46-szor kerültek volna meg a Földet. Ám ami még ennél is fontosabb:
az öt éves működésük alatt egyetlen önvezető dömper sem okozott, illetve nem volt érintett egyetlen üzemi balesetben sem a bánya területén.
Ugyanakkor segítségükkel jelentősen csökkent a termeléshez kapcsolódó károsanyag-kibocsátás, miközben a bánya termelékenysége nőtt.
A 240 tonna szállítókapacitással rendelkező járműveket egy összetett számítógépes rendszer irányítja, GPS-sel, radarkövetéssel és mesterséges intelligenciával felvértezve, a bánya bejáratától egészen a lerakodási területig. A cég a kedvező tapasztalatok alapján bejelentette, hogy 2024-ig brazíliai telephelyein összesen 50-re kívánja növelni önvezető dömpereinek számát 400 millió dolláros ráfordítással - írja a Mining.com.