A hatóság azt is közölte, hogy
a csatorna bevételei az idei év első hat hónapjában mintegy 3 milliárd dollárra nőttek
a tavalyi év azonos időszakában elért 2,76 milliárd dollárhoz képest, annak ellenére, hogy márciusban napokra a csatornában rekedt a hatalmas Ever Given konténerhajó.
Az Ever Given márciusban hat napra elzárta a csatornát, és megzavarta a világkereskedelmet. A hajó e hónap elején hagyhatta el a csatornát, miután a hatóság egyezségre jutott a tulajdonosával és a biztosítókkal. Erről az Origo is beszámolt:
A hatóság által egy egyiptomi bíróság előtt kártérítésért indított pert vasárnap a megegyezés után leállították - közölték igazságügyi források.
A Szuezi-csatornán áthaladó hajók száma 2021 első fél évében 9.763 hajóra nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest,
amikor ez a szám 9.546 volt – közölte a hatóság.
A világ hajóforgalmának mintegy 15 százaléka halad át a Szuezi-csatornán, az Európa és Ázsia közötti legrövidebb hajózási útvonalon. Egyiptom számára ez kiemelten fontos devizaforrást jelent.
Az Ever Given zátonyra futása után a csatorna üzemeltetője felgyorsította az átjáró legdélebbi szakaszának kiszélesítésére és mélyítésére irányuló tervét, valamint a 2015-ös bővítés során épített második sáv északabbra történő meghosszabbítását.