Mint ismeretes, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában az M44-es 10 kilométeres szakasza a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésével jön létre nettó 51,3 milliárd forint értékben. A beruházás különlegessége az 556 méter hosszú Tisza-híd.
Az új tiszaugi Tisza-hídnak olyan egyedülálló szerkezete lesz, amelyből Európában egyetlen sincsen, és a világon is csak néhány hasonló épült.
A pilonok deformált ellipszis alakúak, ami nagyon egyedi látványt nyújt, és a szerkezetet ekhós szekérhez teszi hasonlóvá.
A képre kattintva tekintse meg galériánkat az új Tisza-híd kivitelezéséről:
A Magyarépítők.hu értesülései szerint a kábelek feszítése a várakozásoknak megfelelően történt, emellett a kivitelezés és a szerkezeti mozgások a tervezők által számítottaknak megfelelően alakultak.
Ennek köszönhetően az ütemezés továbbra is tartható, és a szakasz forgalomba helyezése az év végén történhet meg.
A látványos feszítési munkafolyamaton kívül a kivitelezők folytatták az ártéri hídszakaszok építését is: elkészültek a hídszegélyek, valamint azok korrózióvédelme. Megkezdődtek az ártéri hídszakaszok pályalemez szigetelési munkái is, így a közeljövőben már az aszfaltozási munkák is megindulhatnak. A mederhíd pályalemez betonozásának befejező szakasza is elkészült.
Megkezdték a pilonszárak festését is, ami már előrevetíti a híd végleges megjelenését. A mederhíd pályalemezének építése, illetve a hídszegélyek megépítése után már a befejező szakaszába érkezik a kivitelezés.