Az Origo korábban megírta, hogy az Amazon a „Go" üzleteiben elkezdte alkalmazni az új technológiáját. Az Amazon One megoldás képes a vásárlók tenyereinek paramétereit (egyedi biometrikus adatokként) tárolni a vállalat rendszerében úgy, hogy azokat összekapcsolja a megfelelő bankkártyák adataival.
Ez annyit jelent, hogy a vásárlók képesek kizárólag a tenyerük használatával, érintésmentesen fizetni.
Az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó óriáscég 10 dolláros kreditet ajánl fel azok számára, akik önkéntesen regisztrálják tenyerüket a vállalat rendszerébe - írta meg a The Verge. Az Amazon korábban hangsúlyozta, hogy az ügyfelek pénzügyi és egyéb vonatkozású adatait, illetve a tenyerekre vonatkozó információkat egymástól teljesen külön tárolja, hogy megóvja a klienseit a felmerülő adatszivárgásokból származó károktól.
A cég hozzátette, hogy az ügyfelek bármikor törölhetik az adataikat a rendszerből.
Jelenleg az Amazon One 50 amerikai helyszínen érhető el, beleértve az Amazon Go és a Whole Food üzleteket. Noha a promócióval kapcsolatban a vállalat nem osztott meg sok információt, elmondásuk szerint mindenesetre már több ezer vásárló regisztrálta magát a rendszerükbe. A hirdetéseikben az érdeklődők pontos leírást kapnak arról, hogyan kaphatják meg a 10 dolláros kreditet.
A kezdeményezés ellenzői szerint azonban biztonsági kockázatok merülhetnek fel a gyakorlatban emiatt a fizetési rendszer miatt, és aggodalmukat fejezik ki az ilyesfajta adatgyűjtés miatt.