Minden ötödik megkérdezett pedig csak akkor foglalkozik a mobilhasználatával, amikor túl magas a telefonszámla, illetve az egyenlege vagy az adatkerete kimerült - derült ki a mobilcsomagok összehasonlításával foglalkozó startup kutatásából.
A magyarok mobilhasználati tudatosságát vizsgáló kutatás arra is rávilágított: a felhasználók 25 százaléka nem is tudja, hogy hol találja meg a kimenő és bejövő hívásokkal, az SMS-ekkel és az internethasználattal kapcsolatos adatokat a telefonjában.
Kis tudatossággal bárki jelentős összeget spórolhat meg.
Az első 1 823 BillKiller ügyfélnek átlagosan évi 55.036 forint megtakarítást kalkulált az applikáció - közölték.
A magyarok 19 százaléka azt mondta, hogy a számlán szereplő összegtől függetlenül egyáltalán nem foglalkozik a mobilhasználattal, a fennmaradó 28 százalék számára pedig a korlátlan mobilhasználat miatt ez nem releváns.
Ennek ismeretében kevésbé meglepő, hogy
a felhasználók jelentős része rendszeresen túl is lépi havi költségkereteit: 35 százalékuk legalább alkalmanként többet fizet a mobilhasználatáért havi csomagdíjánál, ebből pedig négy százalék vallotta azt, hogy ez rendszeresen, minden hónapban problémát jelent.
Sallai Ákos, a BillKiller Kft. alapító-tulajdonosa a közleményben elmondta: a fogyasztói tudatosság kérdését érdemes a telekommunikációs szektorra jellemző árképzési és értékesítési gyakorlatokkal együtt vizsgálni; erősen kérdéses például, hogy a fogyasztók össze tudják-e hasonlítani a szolgáltatók ajánlatait, illetve egyszerűen elérhető-e számukra minden szükséges információ a tudatos fogyasztói döntéshez.
A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a BillKiller Kft. megbízásából, júliusban. Az 1018 fős válaszadói minta az aktív korú, 18-65 éves magyar lakosságra reprezentatív nem és kor szerint.