Kiderült, milyen értékű okoseszközöket vásárolnak a szülők az iskolás gyerekeknek

Lockdown,United States,6 year old boy having a remote schooling session with his teacher Teaching Caucasian Ethnicity CHILD Elementary Age 6-7 Years Male Boys TEACHER STUDENT One Person COMPUTER Laptop Kitchen Communication Domestic Life Education TECHNOL
A személyes oktatást semmi sem pótolhatja
Vágólapra másolva!
Mind az Extreme Digitalnál, mind az eMAG-nál többször annyi iskolaszert rendeltek online, mint tavaly nyáron. A napjainkban már a tanuláshoz is elengedhetetlen notebookból 203 ezer forintos, tabletből 58 ezer és 71 ezer forintos, okostelefonból pedig 41 ezer és 70 ezer forintos átlagáron rendeltek iskolás korú gyereknek megfelelő tudású készülékeket a két márkánál - derül ki az Extreme Digital és az eMAG sajtóközleményéből.
Vágólapra másolva!

Idén július eleje és augusztus közepe között a Extreme Digitalnál dupla akkora forgalmat generált a tanszerek és egyéb iskolai kiegészítők eladása, mint tavaly nyáron.

A műszaki, elektronikai termékekben erős hibrid kereskedőnél legnagyobb számban a füzeteket, írószereket, kiegészítőket (hegyező, körző, vonalzó, radír), víz- és temperafestékeket rendelték a vásárlók.

Ezzel szemben az általános termékkategóriákat kínáló eMAG-nál ugyanebben az időszakban csaknem megháromszorozódott a tanszerek és iskolai felszerelések forgalma.

Az eMAG-nál a hátizsákok/tornazsákok, a filctollak és a füzetek voltak a legnépszerűbb iskolakezdési termékek.

200 ezres laptopokat kaphattak a gyerekek

Mindkét márka esetében bruttó 203 ezer forintos átlagáron vásároltak notebookot július eleje és augusztus közepe között a vásárlók - az átlagár kiszámításakor a bruttó 400 ezer forintnál olcsóbb gépeket sorolták az iskolai gépek közé, mert az Extreme Digital és az eMAG back-to-school kampánya során is ilyen értékű modellek voltak említve e kategóriában.

Illusztráció Forrás: AFP/© Mint Images

A legtöbb darab egy belépőszintű Acer noteszgépből talált gazdára az Extreme Digitalnál és az eMAG-nál is, a második legnépszerűbb modell nyáron viszont egy közel 380 ezer forintos Apple MacBook Air volt. Utóbbi készülék kimagasló üzemideje miatt például a leendő egyetemi hallgatóknak ideális választás. A harmadik legnépszerűbb notebook a Huawei nemrég megjelent, szupervékony Matebookja volt a két márkánál, a top 10 termék közé még a Lenovo és az Asus modelljei kerültek be.

Drágább tableteket és telefonokat vettek

Táblagépből az Extreme Digitalnál drágább modellek fogytak idén nyáron: bruttó 71 ezer forintot költöttek ezekre, míg az eMAG-vásárlók egy kicsivel kevesebbet, bruttó 58 ezer forintot hagytak a kasszánál. Mindkét márka esetében az androidos Samsung és Lenovo tabletek a legnépszerűbbek, az Apple iPadek részesedése az eMAG-nál 10 százalék körüli, az Extreme Digital esetében néhány százalékkal magasabb.

Az okostelefonok közül a bruttó 100 ezer forint alatti típusokat sorolták iskolás gyerekek számára tipikus vételnek. Ezekből is a műszakitermék-specialista Extreme Digitalnál vásároltak július óta magasabb, bruttó 70 ezer forintos átlagáron - míg az eMAG-nál ugyanebben az időszakban bruttó 41 ezer forintot költött egy tipikus vásárló okostelefonra.

Az Extreme Digital esetében a top 5 okostelefon mindegyike a Xiaomi és a Samsung androidos készülékei közül került ki, míg az eMAG eladási toplistáján a két gyártó mellé a Navon márkájú készülékek is felkerültek.

Jócskán eltérnek a rendelési preferenciák

A legtöbb online tanszerrendelés Pest megyéből, Győr-Moson-Sopron megyéből és Hajdú-Bihar megyéből érkezett az Extreme Digitalhoz, míg az eMAG esetében Pest megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye került a top 3-ba az iskolaszer-rendelések száma alapján.

Ennél érdekesebb, hogy míg az Extreme Digitalnál a tanszerek 47 százalékát kérték házhozszállítással, addig az eMAG-os vásárlók 60 százaléka cselekedett hasonlóképp. A bolti személyes átvétel az Extreme Digital vásárlói körében volt erősebb (19 százalék) az eMAG-os ügyfelek durván fele ennyien (10 százalék) választották ezt az opciót. Az eMAG easyboxos vagy egyéb csomagponti átvételt nagyjából azonos arányban választották az ügyfelek mindkét márkánál: 34 százalékban az Extreme Digital, 30 százalékban az eMAG esetében.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!