Az Amazonnal az utolsó szereplő is jelentett az öt amerikai technológiai óriás közül, vagyis most már láthatóvá vált, miként teljesített a GAFAM-nak nevezett csapat, amely a Google anyacégét (Alphabet), az Amazont, a Microsoftot, az Apple-t, valamint a Facebookot tömöríti.
Annyiban mindenképpen izgalmas volt az idei második negyedév, hogy az ötösből az összes vállalat rekord nyereséget ért el, vagyis elmondható, hogy hasítottak az óriások.
Bár az Amazon, utolsóként, a várakozástól elmaradó bevételről jelentett, még így is 113 milliárd dollárt ért el ezen a fronton, ami 27 százalékos növekedésnek felelt meg, éves alapon. A menedzsment azonban hozzátette, a növekedés lassulása csak annak tudható be, hogy tavaly elképesztően erős volt a cég e-kereskedelmi szegmense a koronavírus-járvány miatt vagyis elsősorban a rendkívül magas bázis miatt lassult a bevétel növekedése
Miként a Statista alábbi ábráján látszik, az Amazon 7,8 milliárd dolláros profitot ért el, ami 49 százalékos növekedés volt a megelőző év azonos negyedévéhez képest. A Microsoft 16,5 milliárdos profittal 47 százalékos növekedés produkált, míg az ötös növekedési bronzérmese az Apple lett 21,7 milliárdos nyereséggel (93 százalékos növekedés).
A Facebook és az Alphabet viszont átlépte a 100 százalékos növekedési határt is. A közösségi média óriás 10,4 milliárd dolláros nyeresége 101 százalékos bővülésnek számított, az Alphabet 18,5 milliárdos profitja pedig 166 százalékos növekedést jelentett.
Mindeközben a Facebook és az Apple relatíve visszafogott előrejelzéseket tett közzé a következő időszakra,
figyelmeztetve a befektetőket, hogy az elmúlt 15 hónapban tapasztalt csillagászati növekedési ütem várhatóan lassulni fog.
Egyelőre azonban még nem látszik a lassulás az amerikai techóriásoknál.
Összességében az látszik tehát, hogy a GAFAM csoport még mindig igen erősen tud profitálni a járvány hatásaiból, különösen az e-kereskedelem és az online hirdetések területén.