Szeptemberben a Magyar Divat & Design Ügynökség őszi rendezvénysorozatának keretében
olyan külföldi eseményeken jelentek meg a magyar tehetségek és alkotásaik, mint a Maison&Objet designipari szakvásár, vagy a Milano FashionWeek.
A rendezvények alkalmával a magyar márkák ismét az MDDÜ egységes ernyőmárkája, a Budapest Select alatt vonultak fel, melynek célja, hogy a hazai tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által nagyobb figyelemben részesüljenek a nemzetközi megjelenések során.
A Maison&Objet vásáron a 10 kiváló magyar alkotó designtárgyai a trenddiktáló márkák helyszíneként ismert Signature Hall-ban kaptak helyet. Az idei megújult standkoncepció sikert aratott, hiszen ötletes térelválasztó megoldásainak köszönhetően az egyedülálló alkotások még inkább érvényesültek és felkeltették a külföldi megrendelők, forgalmazók és viszonteladók érdeklődését, így számos egyeztetés és tárgyalás vette kezdetét a buyerek és tervezők között.
Az eseményen való megjelenés hatására több mint 600 megkeresés érkezett a magyar formatervezők munkái iránt.
A Budapest Select stand mellett, a szakvásárral egy időben az MDDÜ design LAB inkubációs programjában résztvevő hét tervező-gyártó páros szériaérett termékeit a Valorisation de l'Innovationdansl'Ameublement (VIA) – francia designintézet – Le French Design Galerie épületében mutatták be a Paris Design Week alatt, mely a designhét egyik hivatalos helyszíne is volt.
A nemzetközi sajtóban is hamar felfigyeltek a magyar formatervezőkre. Még javában zajlott a designvásár, amikor a Marie Claire Maison megjelentette az általuk legjobbnak, legfrissebbnek tartott designerek listáját a dekoráció és design terén. A Budapest Select standon bemutatott Tangens Office Home bútorcsalád a megtisztelő 12. helyen szerepel az összeállításban, amelyet Kele Sára tervező a RotteGroupal közös együttműködésben hozott létre az MDDÜ design LAB inkubációs programja során.
„Hatalmas büszkeség számunkra, hogy design és divat oldalon egyaránt sikeres nemzetközi szereplésekkel indíthattuk az őszt.
Formatervezőink Párizsban, míg divattervezőink Milánóban mutatkoztak be a szakma és a nagyközönség előtt, és alapozták meg ezzel a nemzetközi piacra lépésüket"
– emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója, majd folytatta:
„Ezek a világszínvonalú események kiemelt lehetőségek a márkák számára nemzetközi kapcsolataik építésére. Mind a Maison&Objet designvásáron, mind a Milano FashionWeeken hatalmas volt az érdeklődés a magyar divat- és formatervezők iránt és több száz megrendelői egyeztetés indult el a forgalmazók és a designerek között."
A Milano FashionWeeken a Camera Nazionale della ModaItaliana (CNMI) és az MDDÜ közös Nemzetközi Mentorprogramjának résztvevői kaptak lehetőséget, hogy bemutassák legújabb, 2022-es tavaszi-nyári kollekcióik darabjait.
Az olasz divatfővárosban a Budapest SelectCollectiveFashion Show kifutóin négy magyar márka – ABODI, CUKOVY, Elysian és Kata Szegedi – kápráztatta el a nemzetközi közönséget kollekciójának darabjaival.
A milánói divathét során a bemutató mellett a Fashion HUB kiállítóterében is megjelent négy hazai tervező – ALMA, Kata Szegedi, NINI és ZIA budapest – alkotása.
A kifutók mellett a nézőtéren olyan híres szakmabeliek képviselték magukat és figyelték a magyar márkák bemutatóját, mint Sara SozzaniMaino, a VogueTalents vezetője, RiccardoGrassi, a StudioZeta Milano alapítója, vagy Carlo Capasa, a CNMI vezetője. Az érdeklődés a magyar tehetségek iránt később is folytatódott, hiszen a Fashion HUB kiállítóterébe egész héten érkeztek a látogatók megnézni az alkotásokat, köztük olyan neves szakemberek, mint SuzyMenkes, újságíró és divatkritikus. A márkák komoly értékesítési lehetőségekre is szert tehettek, ugyanis számos nemzetközi buyer látogatott el a Budapest SelectCollectiveFashion Show-ra és a Fashion HUB helyszínére egyaránt. Többek között képviseltette magát a Beams, a Biffi Milano, a Bloomingdale's, a Concento, a GaleriesLafayette, a Rinasciente és a Selfridges, amelyek közül többen a tervezők kollekcióit külön-külön is megnézték.
A Budapest SelectCollectiveFashion Show felvételei visszanézhetők ide kattintva
Hazánkban tartogat még meglepetéseket az ősz, ugyanis
a Magyar Divat & Design Ügynökség mostantól Budapesten várja az érdeklődőket tematikus rendezvénysorozatával.
Októbertől megérkeznek a divat- és designprogramok a fővárosba és ismét a tehetséges divat- és formatervezők, valamint elképesztő alkotásaik veszik át a főszerepet. A Fashion& Design Autumn olyan további eseményekből áll, mint a 360 Design Budapest kiállítás, a Budapest Central European FashionWeek, vagy a Budapest Fashion&Tech Summit.