Az elmúlt egy évben kialakult, elsődlegesen a koronavírus-járvány okán jelentkező problémák az ellátási láncban a világ számos szektorát érintették. Az Origo egy korábbi cikkében már beszámolt róla, hogy tavasszal már az Egyesült Államok egyik nagy élelmiszeripari vállalatát, az H. J. Heinz-t is elérte a termékhiány. Az egyébként is magas keresletet az is növelte, hogy a világjárvány miatt az amerikai járványvédelmi központ (CDC) a többször használatos adagolók használatának mellőzését javasolta az éttermek számára, így főleg a cég kisebb kiszerelésű ketchupjának eladásai ugrottak az egekbe. Annak érdekében, hogy temelési kapacitását növelje, a társaság olyan gyártósorokat telepített, amelyek révén 25 százalékkal növelni tudták termékeik mennyiségét, illetve a tasakos ketchupok hatékonyabb felhasználását elősegítendő kifejlesztettek egy aprócska találmányt is.
Mivel az egyadagos, nem papírból készülő fűszercsomagokat szinte lehetetlen újrahasznosítani, így az új ketchupfacsaró némileg segíthet mérsékelni a csomagolási hulladékot is, mivel a használatával minden csepp mártás kinyerhető a zacskóból, ami pedig csökkentheti a fogyasztók által megvásárolt, félig felhasznált és elpazarolt csomagok számát.
100 százalék ketchupkinyerés a 100 százalékos elégedettségért"
- hirdeti az élelmiszer-feldolgozó cég.
2018-ban a Heinz egyébként ígéretet tett arra, hogy 2025-ig minden csomagolását újrahasznosíthatóvá, újrafelhasználhatóvá vagy komposztálhatóvá teszi világszerte.
Ugyan az új találmány ehhez nem sokban járul hozzá, de legalább a ketchup rajongói számára gondoskodik róla, hogy annak még az utolsó az cseppje se vesszen kárba.