A járvány előtt 2019-ben még 769 milliárd forint költöttek el a magyarok külföldi utazásaik során, szállásra, mindenféle szolgáltatásra és persze vásárlásra. 2020-ban már csak 357 milliárdot a statisztika (a járvány miatt a második negyedévet nem is mérve). A kinti költések mintegy 40-45 százaléka a küföldi botlok kasszáiba került. Ez 2019-ben több mint 300 milliárd forint, 2020-ban 160 milliárd forint volt (az üzemanyagok nem számítva).
A külhoni boltos költekezés fele a bevásárló-turistáskodás volt
A határok mentén mindig is élénkebb a vásárlók mozgása, ami elsősorban árfolyam, mellette és ezzel együtt persze árfüggő kérdés a külföldre utazás tervezésekor. Ha a forint gyenge, külföldről érkeznek Magyarországra vásárolni, és fordítva.
Nem igényel sok magyarázatot, hogy a járvány 2020-ban lefékezte a bevásárlóturistáskodást is, meg is felezte, maradt 71 milliárd forintnyi összeg a mérlegen. 2021 első felében pedig tovább zsugorodott a külhoni boltos vásárlás, ennek mértéke 15 milliárd forint volt.
Az internetes vásárlások tekintetében a következők a számok:
Az elmúlt évek bevásárlóturizmusának mérlege egyébként a következő volt, azzal, hogy a legtöbbet, pénzünk több mint felét a szomszédos Ausztriában költötték a magyarok: