A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány, a MOME fenntartójaként 2021 nyarán kérte fel az egyetemet, hogy tegyen lépéseket a hallgatók üzleti, vállalkozói és projektmenedzsment képességeinek fejlesztésére.
A MOME-n a hagyományosan magas színvonalú művészeti és design oktatáson túl, a 21. században erre a tudásra is szükség van egy tehetség kibontakozásához
- hangsúlyozta Böszörményi-Nagy Gergely, a MOME alapítványi elnöke.
A képzés részeként a piaci értékteremtés, a pozicionálás, az értékesítés és az üzleti kommunikáció korszerű módszertanait sajátíthatják el a hallgatók,
és külön pillér foglalkozik majd a szervezetfejlesztési, jogi és pénzügyi ismeretek átadásával.
"Legfontosabb célunk, hogy a hallgatóink felkészültek legyenek a kreatíviparra jellemző foglalkoztatási formákban, egyéni vállalkozóként, digitális nomádként, vagy éppen csapatmunkában, egy kis- és középvállalkozás kötelékében való érvényesülésre" - fogalmazott Fülöp József rektor.
A képzés fejlesztésében a MOME szakmai partnere a KÜRT Akadémia, amely sokéves tapasztalattal rendelkezik üzleti fókuszú oktatási tartalmak kidolgozásában. „Egy gondolkodásmódot szeretnének átadni a hallgatóknak, amely a kísérletezésre, a tesztelésre, a visszajelzéseken alapuló döntéshozatalra helyezi a hangsúlyt" - fogalmazott Vityi Péter, a KÜRT Akadémia vezetője. A 2022-es tanévben startoló új képzési modul három teljes szemeszteren át tart majd, és a MOME minden alapszakos hallgatójának kötelező lesz teljesíteni.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány azt is bejelentette, hogy teljes egészében finanszírozza a MOME könyvtárának bővítését
egy, a kreatívipar gazdasági és vállalkozói dimenzióit bemutató szekció létrehozásával, a legfrissebb hazai és külföldi könyvek és folyóiratok folyamatos beszerzésével a hallgatók számára.