Noha a svéd telekommunikációs szolgáltató Ericsson a harmadik negyedévben bevételcsökkenésről számolt be, elsősorban az ellátási láncok akadozásai miatt, a vállalat a múlt hónapban mégsem panaszkodhatott. A 650 millió dolláros nettó profitja mellé ugyanis nyélbe ütött egy milliárd dolláros üzletet az AT&T és a Verizon amerikai telekomóriásokkal az 5G-hálózatokhoz tartozó eszközök beszerzésével kapcsolatban.
Mindazonáltal a híres svéd cég márkaértéke még így is szinte eltörpül az amerikai, kínai vagy finn versenytársaihoz képest.
Miként a Statista ábráján látható, az Ericsson márkaértéke durván 3 milliárd dollár volt 2021 februárjában, ami mindössze harmada volt a legfontosabb európai versenytársának számító Nokia 9,4 milliárd dolláros értékének.
Az pedig talán senkit nem lep meg, hogy a globális lista élén a kínai Huawei áll, mégpedig hatalmas fölénnyel. A Huawei márkaértéke ugyanis 55,4 milliárd dollár volt, míg a második helyen álló amerikai Cisco értéke „csupán" 20,1 milliárd dollár.
Érdekesség viszont, hogy a 8 legértékesebb telekom-óriás között mindössze két olyan cég volt, amely növelni tudta a márkaértékét a megelőző évhez képest.
A már említett Ericsson értéke 4,1 százalékkal, míg a nyolcadik helyre befutó amerikai Juniper értéke 14,0 százalékkal emelkedett. A legnagyobb csökkenést egyébként a szintén amerikai Qualcomm szenvedte el, 18,8 százalékkal.
A telekommunikációs eszközöket gyártó cégek számára
a következő nagy lépés egyértelműen az 5G hálózatok globális elterjedése lesz a magánszemélyek és a vállalatok körében egyaránt.
Ezen a területen egyelőre a Huawei globális éllovasnak számít. Az 5G-vel összefüggő szabadalmak 15 százaléka van ugyanis a kínai óriás tulajdonában. A céget a Samsung, a Nokia, valamint a Qualcomm követi a sorban.