Az idei Fekete Pénteken az amerikai kiskereskedelmi forgalom 47,5 százalékkal haladta meg a tavalyi szintet – derül ki a Sensormatic adataiból. Ez önmagában rendkívül erős bővülési ütemnek számít,
azonban árnyalja a teljes képet, hogy a 2019-es forgalomtól 28,3 százalékkal maradt el az idei értékesítés.
Általánosan elmondható, hogy az amerikaiak jelentős részben az online vásárlást preferálták, és korán elkezdték a bevásárlást az ünnepi szezonra – írja a CNBC.
Hálaadás napján a fizikai üzletek eladásai a 2019-es értékesítési szint 90,4 százalékát produkálták, vagyis itt sokkal kisebb volt az elmaradás a Fekete Péntekhez képest.
Az online kiskereskedelem pénteken 8,9 milliárd dolláros forgalmat generált, ami elmaradt a tavalyi, 9 milliárd dolláros rekordtól – olvasható ki az Adobe Analytics számaiból.
Érdekesség, hogy először fordult elő, hogy egy évben az online eladások csökkentek a megelőző év számaihoz képest.
Hálaadás napján a fogyasztók 5,1 milliárd dollárt költöttek online az USA-ban, ami lényegében megegyezett a 2020-as számmal.
Az online értékesítések tekintetében viszont izgalmasabb lesz az úgynevezett Kiberhétfő, amely rendre az év legerősebb napja az online kiskereskedelemben. Az Adobe várakozásai szerint a hétfői forgalom 10,2 milliárd és 11,3 milliárd dollár között alakulhat.
Bár az idei hálaadáskor az amerikai mozik nem tudták produkálni az elmúlt évtizedben megszokott erős jegyeladásokat, a számok egyértelműen arra utalnak, hogy megkezdődött a járvány utáni talpra állás a szektorban.
Az ötnapos ünnepi időszak egészében az amerikai és kanadai jegyeladások 142 millió dollárt értek el.
Ez egyrészt jelentősen elmarad az ilyenkor szokásos, gyakran 250 millió dollárt is meghaladó értékesítéstől, de közben egyértelműen jelzi, hogy a koronavírus-járvány legnehezebb időszakához képest egyre több amerikai tér vissza a mozikba. Vagyis a friss adat összességében optimizmusra adhat okot a szektorban.
Az idei ünnepi szezon legerősebb alkotása a Disney Encanto című animációs filmje volt, amely 40,3 millió dolláros jegyár-bevételt generált.
Jóllehet ez érezhetően elmarad például a szintén Disney által jegyzett Jégvarázs 2. 2019-es, 130 millió dolláros bevételétől, az elemzők itt is azt hangsúlyozták, hogy kedvező jel, hogy az észak-amerikai családok egyre nagyobb számban térnek vissza a mozikba.