Az amerikai egészségügyi-kozmetikai cég pénteken közölte, hogy lakossági egészségvédelmi üzletágát egy új, tőzsdén jegyzett vállalatba szervezi ki a következő 18 és 24 hónap között.
A Johnson & Johnson pedig a gyorsan fejlődő gyógyszer- és orvostechnikai eszközöket gyártó üzletágat viszi tovább.
A Toshiba japán technológiai konszern ugyancsak pénteken jelentette be, hogy három különálló vállalatra válik szét. A General Electric (GE) amerikai ipari konglomerátum pedig kedden közölte, hogy fő üzletágai alapján három különálló, tőzsdén jegyzett vállalatra osztja fel önmagát.
A sorozatos bejelentések jól mutatják, hogy milyen nagy nyomás nehezedik a nagy, diverzifikált vállalatokra tevékenységük egyszerűsítésére.
A világ legnagyobb egészségügyi termékeket gyártó vállalatának esete is jó példa erre: az olyan fogyasztói termékek, mint például a samponok és a hidratáló krémek gyártása és értékesítése egy lassú és állandó tevékenységet jelent, ami jelentősen különbözik a gyógyszerek fejlesztésének és értékesítésének gyorsan pörgő üzletágától.
A riválisok közül a GlaxoSmithKline brit gyógyszeripari konszern és a Pfizer amerikai gyógyszergyártó már korábban bejelentette, hogy jövőre új vállalatba viszi át közös a fogyasztói egészségvédelmi üzletágukat. A Merck német gyógyszeripari vállalat pedig már 2018-ban eladta fogyasztói egészségügyi üzletágát a világ legnagyobb fogyasztásicikk-gyártójának számító amerikai Procter & Gamble-nek.