A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Már büntetik is azt, ha egy konténer túl sokáig marad egy kikötőben

Los Angeles-i teher kikötőrő
TERMINAL ISLAND, CALIFORNIA - MARCH 06: A woman takes photos of the container ship Ever Legacy being offloaded after arriving from Taipei at the Port of Los Angeles, which is the nation's busiest container port, on March 6, 2020 in Terminal Island, California. The ports of Los Angeles and Long Beach are experiencing ongoing ship cancellations due to the coronavirus as around half of their cargo arrives from China. Mario Tama/Getty Images/AFP (Photo by MARIO TAMA / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Az amerikai Tacoma város kikötőjében egy magán konténerterminál díjfizetési kötelezettséget vezetett be azon konténerekre, amelyeket túl sokáig tárolnak náluk. A fizetési kötelezettségről azt követően született döntés, hogy kiderült: az Egyesült Államok két legforgalmasabb kikötője - a Los Angeles-i és a Long Beach-i - hasonló indokkal egy ennél jóval magasabb bírság kiszabását lépteti életbe. A részletekről a gCaptain szakportál számolt be.
Vágólapra másolva!

A díj bevezetéséről szóló hírt a Tacoma kikötő egyik legnagyobb és legfejlettebb magánterminálját üzemeltető Husky Terminal & Stevedoring Inc. vállalat jelentette be. A november 1-én életbe lépett új szabály értelmében

a 15 naptári napot meghaladóan a terminálon állomásozó importkonténerekre egyszeri 315 dolláros díjat számítanak fel.

Az új szabály, amelyet a Los Angeles- és a Long Beach-i kikötői bizottságok tagjai egyhangúan elfogadtak, előírja, hogy vasúti konténerek esetében, ha 6 napnál többet időznek a terminálon az óceánjáró teherszállító hajóknak minden egyes plusz nap után 100 dollárt kell megfizetniük minden importkonténer után. Teherautóval szállított konténerek esetében a díjfizetési kötelezettség a 9. nap után kezdődik, az összeg számukra is ugyanannyi. Habár ez a rendelkezés november 1-étől érvényes, a bírság megfizetése csak november 15-étől esedékes.

A Ever Legacy konténerhajó kirakodása a Los Angeles-i kikötőben Forrás: AFP/Getty Images/Mario Tama

Tekintettel arra, hogy már több mint 36.000 importkonténer lépte túl a 9 napot Los Angeles kikötőjének termináljain,

ez a bírság jelentősen növelni fogja a szállítási költségeiket így az ünnepek közeledtével.


A jóval kisebb Tacoma kikötőjében a Husky szerint csak a Seaspan Amazon teherszállító hajóról érkező konténereket terheli a "túltartózkodás" díja. Azt azonban nem közölték, hogy ez hány konténert érint. Továbbá, ellentétben a Los Angeles-i és a Long Beach-i díjakkal, amelyeket kifejezetten az óceánjárókra vetnek majd ki, úgy tűnik, hogy a Husky átalánydíját a rakománytulajdonosokra terhelik, és a konténerek kiadása előtt online vagy a Cargo sprint portálon keresztül kell kifizetni.

Egy konténerszállító hajó éppen megérkezik a Los Angeles-i kikötőbe Forrás: AFP/Getty Images/Mario Tama

Az új díj bejelentésekor a Husky a következőket nyilatkozta:

"Az elmúlt hónapokban a terminálon a helyi importforgalom exponenciálisan megnőtt annak ellenére, hogy a számaink hasonlóak maradtak a 2020-as volumenünkhöz. A Husky Terminal számos intézkedést hozott a megnövekedett tartózkodási idő mérséklésére, azért hogy a terminál továbbra is kimagasló színvonalon működhessen. Legjobb erőfeszítéseink ellenére azonban a tartózkodási idő továbbra is növekszik."

A vállalat továbbá nyomatékosan kéri az ügyfeleket, hogy kerüljék el a megadott határidőn túli tartózkodást.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!