A TikTok már lenyomja a nagy konkurenst az USA-ban

TikTok
Vágólapra másolva!
Élesen emelkedik a TikTokot használók száma az amerikai fiatalok körében. Olyannyira, hogy egy friss felmérés szerint a 12-17 éves korosztályban már az Instagramot is maga mögé szorítja a rövid videókra specializálódott platform.
Vágólapra másolva!

Idén a 12-17 év közti amerikai fiatalok 63 százaléka használta (legalább heti rendszerességgel) a rövid videók megosztására szolgáló TikTokot, amivel az arány már meg is haladja az Instagramot használók 53 százalékos arányát – írja a CNBC a Forrester kutatása alapján.

Tavaly az Instagram még simán vezetett. Ugyanebben a korcsoportban az Instagram 61 százalékos, míg a TikTok 50 százalékos arányt ért el.

Vagyis jól látszik, hogy a TikTok nagyon erős növekedést produkál a fiatalok körében.

A TikTok térhódítását pedig már az Instagram tulajdonosa, a Facebook (most már Meta) is érzi. Olyannyira, hogy Mark Zuckerberg korábban jelezte, hogy a TikTok „az egyik leghatékonyabb versenytárs", amellyel a cégnek valaha szembe kellett néznie. A Facebook egyébként a múlt hónapban jelentette be, hogy változásokat hajt végre a szolgáltatásain, hogy jobban megcélozza a 18-29 év közti korosztályt.

Az Instagram felhasználószámának csökkenése valószínűleg annak is betudható, hogy az elmúlt időszakban komoly vádak érték a Facebookot azzal kapcsolatban, hogy nem törődik azzal, a képmegosztó platformja milyen káros hatásokkal jár a fiatalok (elsősorban a fiatal lányok) körében.

Ezt pedig valószínűleg már a fiatal felhasználók is érzik. Ezt erősíti meg, hogy a Forrester elemzője, Mike Proulx szerint a Z generációs fiatalok (az 1990-es évek közepe és a 2010-es évek eleje között születettek) számára

a TikTok sokkal szórakoztatóbb és „pozitívabb", mint más közösségimédia-platformok.

A szakértő hozzátette, hogy a TikTok egyik sajátossága, hogy a készítők számára kiemelten fontos a platformon kiépített közösség, amely nem helyezhető át egyszerűen bármely más platformra.

Mindazonáltal az amerikai fiatalok körében míg így sem a TikTok a legnépszerűbb közösségi média platform.

A Z generáció tagjai ugyanis idén 72 százalékban használták a YouTube-ot, szemben a tavalyi 69 százalékkal.

Ezzel a Google videómegosztó platformja magasan vezeti a listát.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!