48 tehergépkocsi tesztelte a hídon bekövetkezett alakváltozásokat. Az adatok kiértékelése néhány héten belül megtörténik - teszi hozzá a Magyar Építők.
A létesítmény a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) beruházásában, a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésével és az alvállalkozó A-Híd Zrt. közreműködésével valósul meg az M4-es Szolnokot elkerülő szakaszán.
A képre kattintva tekintse meg galériánkat a híd próbaterheléséről:
A Szapáry-híd próbaterhelése során statikus és dinamikus terhelést végeztek. A hídszerkezet különböző részein, elemein mérték az ezek hatására bekövetkező alakváltozásokat, és az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket (például a főtartó lehajlását, támaszok süllyedését, szerkezet sajátfrekvenciáját stb.)
Az M4 Abony (Kelet)-Törökszentmiklós (Nyugat) közötti 27,1 kilométeres szakasz műszaki átadás-átvételi folyamata megkezdődött, a teljes szakasz forgalomba helyezése várhatóan 2022. februárban történik meg.