Több mint 30 élő streaming vásárlási eseménnyel készül az idei karácsonyi szezonra a Walmart. A legnagyobb amerikai áruházlánc már tavaly elkezdte tesztelni a hasonló vásárlási eseményeket a különböző közösségi média platformokon – például a TikTokon és a Facebookon.
A streaming vásárlási események lényege, hogy a kereskedők élő közvetítések során reklámoznak és értékesítenek termékeket, gyakran ismert emberek bevonásával.
A stratégia pedig érezhetően növelheti a Walmart online értékesítéseit – írja a CNBC. Az áruházlánc digitális eladásai a koronavírus-járvány idején erősödtek meg, de jelentős lassulás következett be, ahogy a vásárlók elkezdhettek visszatérni a fizikai üzletekbe.
Az amerikai e-kereskedelmi eladások 79 százalékos növekedést produkáltak a január 31-én véget ért pénzügyi évben.
A legutóbbi negyedévben viszont a Walmart amerikai online bevételei csupán 8 százalékkal bővültek (éves alapon), ami messze elmaradt az elemzők által várt 20,5 százaléktól – azonban némi javulás volt a megelőző negyedévben produkált 6 százalékos növekedési rátához képest.
Az élő streaming kiskereskedelmi piac mérte az USA-ban 6 milliárd dollár körül mozgott tavaly, de egyes elemzők szerint 2023-ra fölmehet egészen 25 milliárd dollárig is.
Ez azonban még mindig eltörpül például a kínai számok mellett, ahol a piac mérete tavaly 125 milliárd dolláros volt. Az elképesztő ütemű kínai növekedést mutatja, hogy a piac mérete 2019-ben még csak 63 milliárd dollár körül mozgott.