Ötven magyar bort mutattak be a Berlini Magyar Szüreten
![2021.09.22.
Top 100 Magyar Bor kóstoló a Hotel Nemzetiben.
Fotó: Móricz-Sabján Simon / Világgazdaság](https://cdn.origo.hu/2023/12/jclw4LnIqmie84ik17Vlt5d379qof-nlhvdZyfBPaUE/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2JkYWI2ZTQ5MDBlYzRhNjJiZGUxNDY1YTU1NWU0YTI1.webp)
A tájékoztatás szerint az idén a Berlini Magyar Szüretet 11. alkalommal, immár a Hungarian Wine Business Programban rendezték meg.
Németország a magyar agrárágazat egyik legfontosabb exportpiaca,
az ide irányuló borexport az elmúlt 5 éves trend alapján továbbra is stabil piacot jelent a nagyságrendileg évi 17 millió eurós kivitellel.
A fejlődés további pozitívuma, hogy a palackozott bor kivitele mennyiségben és értékben is 10 százalékkal nőtt, amely a magyar élelmiszergazdaság hozzáadott értékét növeli - írják a közleményben.
Kiemelték, az eseményen a magyar borászoknak lehetőségük nyílt a szakmai közönséggel boraik és pincészeteik megismertetésére, és a magyar bor folyamatos népszerűsítésére.
Az eseményt megelőzően az egyik legjelentősebb németországi borszakmai lapban, a Meininger Weinwirtschaftban az AMC egy négyoldalas, a magyar borokat bemutató, átfogó cikket is megjelentetett, amelynek célja szintén a magyar bor imázsának építése volt - tájékoztatott az Agrármarketing Centrum.