A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Kiderült, hogyan biztosítják lakóingatlanaikat a magyarok

family home house key hand apartment mortgage residential maison kids lawn life lifestyle loan man modern new outdoors owner ownership people person portrait property purchase real estate group happiness happy housing insurance holding realtor realty rent
CSOK családiház építés
Vágólapra másolva!
A legtöbben elővigyázatosságból kötnek lakásbiztosítást, de az otthonról hozott minták is fontos szerepet játszanak ebben – derül ki a CHERRISK megbízásából készült kutatásból. Az ár, az egyszerű ügyintézés és a sokféle káreseményre kiterjedő megoldás a legfontosabb tényezők hazai ügyfelek számára, akik meglepően hűségesek, mindössze 42 százalékuk vitte át másik szolgáltatóhoz az otthonbiztosítását.
Vágólapra másolva!

Bár Magyarországon európai uniós összevetésben kiugróan magas a saját tulajdonú ingatlanban élők aránya – 91,3 százalék, amivel holtversenyben a harmadikok vagyunk ebben a mutatóban az Eurostat adatai alapján -, mégis meglepően kevesen kötnek otthonbiztosítást. A CHERRISK megbízásából végzett reprezentatív, online kutatás során

megkérdezett 18-59 évesek 62 százaléka jelezte, hogy olyan háztartásban él, amire kötöttek ingatlanbiztosítást.

A felmérés alapján a házban lakókra jóval jellemzőbb az, hogy biztosítják otthonukat, mint a lakásban élőkre (69 és 33 százalék), illetve minél magasabb végzettséggel bír valaki, annál valószínűbb, hogy tesz ilyen óvintézkedéseket.

Magyarországon európai uniós összevetésben kiugróan magas a saját tulajdonú ingatlanban élők aránya Forrás: shutterstock.com

Fő az elővigyázatosság

Az ilyen típusú biztosítással rendelkezők fő motivációja az elővigyázatosság, a válaszadók 65 százaléka jelölte meg ezt fő indokként, de igen magas, 35 százalék azok aránya is, akik szüleiktől is ezt látták, vagyis otthonról hozott mintát követnek. Az otthonbiztosítással rendelkezők 77 százaléka saját elhatározásából kötött biztosítást. Mindössze 23 százalék azok aránya, akik hitelfelvétel miatt tettek így, ők jellemzően a kölcsön ügyintézés során, általában a hitelt folyósító bankban kötnek biztosítást az ingatlanra.

Inkább online tájékozódnak

A válaszadók 15 százaléka jelezte, hogy drágának tartja a piacon elérhető biztosítási termékeket, ezért nem kötött eddig otthonbiztosítást. Az ilyen termékkel nem rendelkezők elsősorban a világhálón érhetők el, 52 százalékuk jelezte azt, hogy az interneten nézne körül, ha mégis úgy döntene, hogy lakásbiztosítást vásárol. Az árösszehasonlító portálokat 30 százalékuk hívná segítségül, de a személyes tapasztalatokra is viszonylag sokan támaszkodnának: az otthonbiztosítással még nem rendelkező válaszadók negyede ismerőstől vagy családtagtól kérne tanácsot. Érdekes, hogy mindössze 16 százalék jelezte, hogy személyesen bemenne a biztosítók irodáiba, hogy így válasszon a számára leginkább megfelelő konstrukciót.

A változó fogyasztói szokásokat jól mutatja, hogy a megkérdezettek mindössze 19 százalékának számítana az, hogy van-e személyes ügyintézője (Illusztráció) Forrás: Dreamstime

Számít az ár

A kutatásban részt vevők számára

az ideális otthonbiztosítás olcsó, könnyű ügyintézést biztosít és a káresemények minél szélesebb körére terjed ki.

A szolgáltatás ára a megkérdezettek 79 százaléka számára kiemelten fontos tényező döntés előtt, míg 69 százalékuk a könnyű kárbejelentést emelte ki (több lehetséges választ is adhattak a kutatásban résztvevők). Az, hogy a biztosítás sokféle káreseményt fedezzen a válaszadók 67 százalékának volt fontos tényező, míg az online ügyintézés 41, az elektronikus fizetési lehetőség pedig 38 százalékuknak. A változó fogyasztói szokásokat jól mutatja, hogy a megkérdezettek mindössze 19 százalékának számítana az, hogy van-e személyes ügyintézője.

Jobb félni, mint megijedni

A tűzkárra, viharkárra és beázásra vonatkozó biztosítás szinte mindenki fontosnak tartja, a megkérdezettek mintegy 80 százaléka szerint mindenképpen érdemes biztosítást kötni ezekre. A betörést, az otthoni balesetet, illetve az ingóságok sérülését pedig a válaszadók nagyjából fele említette meg azon káresemények között, amelyek ellen biztosítással védekezne.

Viharkár (Illusztráció) Forrás: MTI/Balázs Attila

A felmérés arra is rámutatott, hogy

a magyarok meglehetősen nehezen váltanak biztosítót, ha otthonbiztosításról van szó.

Az ilyen termékkel rendelkezők mindössze 42 százaléka jelezte, hogy lecserélte már biztosítóját. A biztosítóváltás legfőbb oka az ár, az így döntők 37 százalékánál ez volt a fő tényező, 24 százalékuk pedig azt emelte ki, hogy a korábbi szerződése kevés káreseményt fedett le. A nem megfelelő kárrendezés pedig az ingatlanbiztosítással bírók 15 százalékát ösztönözte már váltásra.

- mutatott rá Horváth B. Barnabás, a CHERRISK tartalmi és kommunikációs vezetője a cég közleményében.

A kutatásról

Az otthonbiztosítás iránti elköteleződés kutatást az Opinio készítette a CHERRISK megbízásából. A 2021. novemberében végzett felmérés során 1057, 18-59 év közötti, okostelefonnal rendelkező embert kérdeztek meg.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!