A fiatalok többet költenének idén karácsonykor, mint tavaly

10 karácsonyi ajándék ötlet karácsony ajándék vásárlás
Ha nem tetszik a karácsonyi ajándék, és a minősége nem kifogásolható, akkor az üzletnek nem kötelező visszavennie a terméket (képünk illusztráció).
Vágólapra másolva!
A koronavírus-járvány újabb hullámai tovább erősítették az online kereskedelem szerepét. Az 55 év alattiak többsége idén már elsősorban az interneten vásárol be az ünnepekre – derül ki az EY 16 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felméréséből. Leginkább a fiatalabb, Y és a Z generáció tagjai tervezik, hogy többet költenek majd karácsonykor.
Vágólapra másolva!

Az 1965 után született, X, Y és Z generációs vevők több mint fele online shoppingolna az ünnepi szezonra a következő nagy leárazáskor. Ez különösen igaz a 2000 és 2010 között születettekre, akiknek a 60 százaléka a világhálón szerezné be a kiválasztott termékeket, és mindössze 11 százalékuk menne be emiatt egy üzletbe. Csupán az idősebb, úgynevezett baby boomer nemzedék költene hasonló arányban az interneten (35 százalék) a boltokban (29 százalék) vagy ezeket kombinálva (35 százalék).

Az 55 év alattiak többsége idén már elsősorban az interneten vásárol be az ünnepekre Forrás: Thinkstock

A tanulmány alapján

leginkább a harminc év alattiakat érheti el a vásárlási láz, akik közül minden ötödik vevő idén mélyebbre nyúlna a pénztárcájában, mint tavaly.

Ennek oka, hogy állításuk szerint őket boldogabbá teszi, ha többet költenek. Az 1960 és 79 között született X generációsok mindössze 15 százaléka, a baby boomereknek alig 8 százaléka tervez nagyobb kiadást az ünnepekre, mint egy évvel korábban.

– hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó üzletágának associate partnere.

A kép illusztráció Forrás: Shutterstock

A kutatásról

Az 'EY Future Consumer Index' nyolcadik kiadásában 16.000 fogyasztó véleményét vizsgálta a világ számos országában (Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Kanada, Brazília, Mexikó, Franciaország, Olaszország, Németország, Spanyolország, Dánia, Svédország, Finnország, Norvégia, India, Szaúd-Arábia, Dél-Afrika, Kína, Indonézia, Japán, Ausztrália és Új-Zéland) 2021. október 6-25. között. További információ: https://www.ey.com/en_gl/consumer-products-retail/as-consumers-move-on-stay-close

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!