Az 1965 után született, X, Y és Z generációs vevők több mint fele online shoppingolna az ünnepi szezonra a következő nagy leárazáskor. Ez különösen igaz a 2000 és 2010 között születettekre, akiknek a 60 százaléka a világhálón szerezné be a kiválasztott termékeket, és mindössze 11 százalékuk menne be emiatt egy üzletbe. Csupán az idősebb, úgynevezett baby boomer nemzedék költene hasonló arányban az interneten (35 százalék) a boltokban (29 százalék) vagy ezeket kombinálva (35 százalék).
A tanulmány alapján
leginkább a harminc év alattiakat érheti el a vásárlási láz, akik közül minden ötödik vevő idén mélyebbre nyúlna a pénztárcájában, mint tavaly.
Ennek oka, hogy állításuk szerint őket boldogabbá teszi, ha többet költenek. Az 1960 és 79 között született X generációsok mindössze 15 százaléka, a baby boomereknek alig 8 százaléka tervez nagyobb kiadást az ünnepekre, mint egy évvel korábban.
Évtizedekig a fényekbe és díszekbe öltöztetett üzletekkel próbálták a vevőket figyelmét felkelteni a kereskedők. A hagyományos megoldások azonban háttérbe szorulnak az online vásárlás térnyerésével. Azok a vállalatok, amelyek figyelembe veszik ezeket a változásokat, és az online térben is képesek hatékonyan megragadni a vásárlók figyelmét, az idei ünnepek alatt is jelentős forgalomra számíthatnak"
– hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó üzletágának associate partnere.
Az 'EY Future Consumer Index' nyolcadik kiadásában 16.000 fogyasztó véleményét vizsgálta a világ számos országában (Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Kanada, Brazília, Mexikó, Franciaország, Olaszország, Németország, Spanyolország, Dánia, Svédország, Finnország, Norvégia, India, Szaúd-Arábia, Dél-Afrika, Kína, Indonézia, Japán, Ausztrália és Új-Zéland) 2021. október 6-25. között. További információ: https://www.ey.com/en_gl/consumer-products-retail/as-consumers-move-on-stay-close