A fogyasztókat megtévesztve reklámozhattak egy elektromos gyomirtó készüléket
![gvh, épület](https://cdn.origo.hu/2023/12/KqPGefPkcL-GmjTihPUFhblRXoY97D3feG4V51Whv30/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzY1NzIyNDg4MzNiYzQwNWFhZDk1YTZmZTRiMTNjMTJk.webp)
A nemzeti versenyhatóság eljárást indított a Telemarketing International Kft.-vel és osztrák anyacégével, a Mediashop GmbH-val szemben, mivel a cégek valószínűsíthetően tisztességtelenül reklámozták elektromos gyomirtó készüléküket országos televíziócsatornákon, valamint direkt marketing eszközökkel.
A GVH gyanúja szerint a cégek megtévesztően ígérték a Hammersmith Bionic Burner elektromos gyomirtó különleges árelőnyét.
Emellett a reklámok valószínűleg valótlanul keltették azt a látszatot, hogy a kedvezményes ajánlat csak korlátozott ideig él, így tisztességtelenül késztethették a fogyasztókat azonnali döntéshozatalra.
A cégek azt is állították, hogy az elektromos gyomirtó grill- és kandalló gyújtóként is használható – valószínűsíthetően elhallgatva, hogy az ehhez szükséges fúvókát a termék csomagolása nem tartalmazza, hanem csak külön, többletköltséggel rendelhető meg.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.
Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható, áll a Gazdasági Versenyhivatal közleményében.