A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Elképesztő ütemben terjednek a mobiltelefonon lebonyolított vásárlások

bankkártya, hitelkártya, elektronikus fizetés, vásárlás, online, e-bank, stock, stockfotó, illusztráció, illusztrációs
Contented Man Using Cellphone And Credit Card Sitting With Laptop And Shopping Online At Home. Customer Shops With Smartphone. Mobile Banking Application And Payment Verification Concept
Vágólapra másolva!
A mobiltelefonok, és különösen az okostelefonok, már évtizedek óta a mindennapi élet szerves részei. Olyannyira, hogy idén már több mobilkapcsolat van világszerte, mint ahány ember él a Földön. Ezzel együtt pedig a mobilkereskedelem, vagyis a mobiltelefonokon bonyolított vásárlások is egyre népszerűbbek. Megmutatjuk, mekkora piacról van szó.
Vágólapra másolva!

Az okostelefonok terjedésével a rajtuk bonyolított vásárlások is egyre népszerűbbek. A mobilkereskedelem (m-kereskedelem), vagyis a mobiltelefonokon keresztüli vásárlás és fizetés pedig ma már hatalmas piacnak számít, és az elemzők szerint a növekedés nem is fog megállni a következő években.

Az amerikai piacon például 2025-re az m-kereskedelem megduplázhatja a jelenlegi piaci részesedését a kiskereskedelmi forgalom egészében

– írja a Visual Capitalist összefoglalója.

Fontos azonban, hogy az m-kereskedelem három alapvető területből áll össze. Az egyik a klasszikus mobilos vásárlások piaca. Ide tartoznak a vásárlási applikációk, a kifejezetten erre tervezett weboldalak, valamint azok a közösségi média platformok, melyekbe vásárlási funkciót is építettek.

A másik nagy terület a mobilbankolás. Ez szinte teljesen megegyezik az online bankolással, a különbség csupán annyi, hogy a felhasználó egy mobilos applikáción keresztül kezeli a számláját.
Végül a harmadik nagy terület a mobilfizetéseké. Ide tartoznak a mobilpénztárcák, az érintésmentes fizetés vagy a pénztranszferek rendszere.

Egyre nagyobb a mobilos kereskedelem részesedése a globális kiskereskedelemben Forrás: shutterstock

Az m-kereskedelem tehát az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) egyik eleme, amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy bármilyen terméket megvegyenek és eladjanak, bárhol, az okostelefonjuk segítségével.

A mobilos kereskedelem pedig egyre nagyobb részesedést képvisel az e-kereskedelem egészében. Idén májusban a teljes, globális elektronikus kiskereskedelmi forgalom 65 százalékát adta.

Ebben azonban jelentős eltérések mutatkoznak az egyes régiók között. Az ázsiai csendes-óceáni térségben különösen népszerű az m-kereskedelem, itt a teljes e-kereskedelmi forgalom 79,7 százalékát ez adta.

Ezzel szemben Nyugat-Európában, illetve Közép- és Kelet-Európában az arány csupán 48,8 és 45,5 százalék volt. Észak-Amerikában viszont még alacsonyabb, mindössze 38,2 százalékos volt az aránya.

Ázsiában különösen népszerű a mobilos vásárlás Forrás: AFP/Imaginechina/Zhang Haiyan

A mobilos kereskedelem ázsiai népszerűsége mögött két alapvető tényező áll. Az egyik, hogy a térség fogyasztói között nagyon sok a fiatal, technológiailag tudatos vásárló. Az ázsiai csendes-óceáni térség lakosságának 19 százalékát adják a 15-24 év közti fiatalok. A másik fontos tényező a térség digitális versenyképessége a világban – különösen Kínában –, ami szintén segíti az m-kereskedelem gyors elterjedését a régióban.

Jóllehet, regionálisan eltérő növekedési ütemet mutat az m-kereskedelem, a piaci elemzők szerint általában jelentős bővülés előtt áll a szektor a következő években.

Egy kutatás szerint a következő öt évben a globális m-kereskedelmi piac összesített mérete elérheti a 2700 milliárd dolláros szintet, durván 34 százalékos éves növekedési ráta mellett.

Ez a növekedési ütem pedig azt jelenti, hogy a vállalatoknak is tartaniuk kell a tempót. A következő években a mobilos kereskedelem az egyik legfontosabb trend lehet, és számos cég számára kulcskérdés lesz, hogy képes lesz-e alkalmazkodni.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!