Újabb hatalmas iparági szereplőt csábított magához a koreai popzene. A Universal Music Group ugyanis olyan sztárokat képvisel, mint Taylor Swift, Rihanna vagy Lady Gaga, azonban most a K-pop területére is belép – írja a BBC.
A vállalat ügyvezető elnöke, Boyd Muir közölte:
a tavalyi év megmutatta, hogy nagy szükség van megbízható és innovatív élő internetes streaming platformokra.
A vállalat nemrég jelentette be, hogy befektetne egy platformba, melyet a Big Hit Entertainment hívott életre. A Big Hit áll a K-pop szupersztár BTS fiúbanda mögött. A befektetők között ott van a YG is, amely a K-pop másik vezető sztárzenekarát, a Blackpink nevű lánybandát képviseli.
A Big Hit szeptemberben hozta létre a VenewLive névre keresztelt platformot. Ahogy azonban megjelentek a befektetők, a VenewLive most már globális babérokra tör.
A dél-koreai pop egy sajátos formája, a K-pop már világszerte elképesztő sikernek örvend.
Tavaly például a BTS fiúbanda volt az első olyan K-pop formáció, amely első helyet ért el az amerikai Billboard zenei sikerlistán.
Ráadásul a cég mögött álló Big Hit Entertainment tavaly októberben már tőzsdére is lépett, rendkívüli befektetői érdeklődés mellett. Noha a BTS népszerűsége lenyűgöző, az elemzők korábban figyelmeztettek, hosszú távon akár kockázatot is jelenthet a Big Hit iránti lelkesedés.
A cég ugyanis szinte teljes egészében a BTS-ből él, 2020-as bevételeinek közel 90 százaléka ebből az egyetlen zenekarból származott. A BTS egyébként augusztusban rekordot döntött, amikor a Dynamite című számuk egyetlen nap alatt 100 millió megtekintést ért el a YouTube-on.
A 2005-ben alapított, a részvénykibocsátás után több mint 8 milliárd dollárra értékelt, Big Hit azonban egyelőre gond nélkül építhet a BTS sikerére.
A vállalat közlése szerint ugyanis amikor tavaly a VenewLive közvetítette a banda koncertjét, világszerte összesen 993.000 ember követte az eseményt.
A K-pop nem pusztán zenei jelenség, mára
az egész dél-koreai gazdaság számára kiemelt tényező.
A koreai kulturális, sport és turisztikai ügyekért felelős minisztérium tavalyi közlése szerint az iparág már 2018-ban 5,31 milliárd dolláros bevételt generált az ország számára. A külföldi eladások pedig 2020-ban elérték a 723 millió dollárt, ami 69,9 százalékos növekedés volt 2016-hoz képest.
Miként az Origo korábban megírta, a szektor sztárjai egy igen különös világban élnek – ahogy ezt a Netflix dokumentumfilmje, a Light Up The Sky is bemutatta a Blackpink kapcsán. A YG által szerződtetett zenészek, de még a gyakornokok is hatalmas áldozatokat hoznak a sikerért.
A Blackpink egyik énekesnője, Rosé például 2017-ben beszélt arról, hogy
a fiú és lány gyakornokok egymásra sem nézhetnek, nem is köszönhetnek egymásnak, valamint nem tartózkodhatnak egyedül egy teremben.
A nemek vacsoraideje is máskor volt, hogy elkerüljék az érintkezést, a YG dolgozói pedig testükkel takarják el a lányokat, hogy rájuk se nézhessenek a tehetséggondozásban részt vevő fiatal fiúk.
A Blackpink dokumentumfilmjében a tiltások között említik a dohányzást, az alkoholfogyasztást, a tetoválást is, de azt sem a tagok döntik el, hogy mikor lesz koncertjük, új albumuk vagy videoklip-premierjük, erről minden esetben a YG dönt, gyakran még maguk a lányok sincsenek tisztában a részletekkel.
A BTS tagjai szintén igén szigorú szabályok szerint élnek. A banda a saját YouTube-sorozatában számolt be arról, hogy egyik nap a tagok kiszöktek fagylaltot enni, de még akkor is egy fekete furgon követte őket, melyről később kiderült, hogy az ügynökségük dolgozói ültek benne.
Mindazonáltal a rendkívül szigorú szabályok egyelőre is meg is hozzák az eredményt.
A becslések szerint a YG csak 2019-ben 220 millió dollárt keresett a Blackpinkből.
A zenekar tagjainak tavalyi becsült vagyona pedig 10 millió dollár körül mozog, és a legsikeresebb tag, Lisa, olyan nagy nemzetközi márkák reklámarca, mint a Bulgari vagy a Celine.