Az online platformok tétlensége a káros hirdetések jelentésekor, az áldozatok alacsony jelentési hajlandósága, és a viszonylag könnyű helyettesítése az eltávolított csalárd reklámoknak arra utal, hogy a digitális weboldalaknak proaktívabban kell eljárniuk, hogy az ártalmas digitális anyagok ne jussanak el a potenciális áldozatokhoz- írta meg a BBC.
Mi a Which?
A Which? egy brit fogyasztóvédelmi kezdeményezés, mely tájékoztatja az embereket a termékek és szolgáltatások minőségéről, kiemeli az alacsony minőségű termékeket, illetve felhívja a figyelmet a fogyasztók jogaira.A tanulmányból kiderült, hogy a megkérdezettek 15 százaléka esett átverő hirdetések áldozatául és jelentette is azoknak. Ezeknek a reklámoknak a 27 százaléka a Facebook-on fordult elő, 19 százaléka pedig a Google-ön. Fontos kiemelni, hogy a felhasználók 43 százaléka nem jelentette a megtévesztést a technológiai vállalatoknak. Ennek az oka valószínűleg az lehet, hogy az emberek kételkednek abban, hogy a nagy cégek bármit is tennének az ilyen csalások eltávolítása érdekében.
A Which? egyik szakértője szerint a technológiai óriásoknak, a szabályzó hivataloknak és a kormánynak nagyobb erőfeszítéseket kell tenniük annak érdekében, hogy csökkentsék a csalások gyakoriságát.
Továbbá azt is hangsúlyozta, hogy az online platformoknak jogi felelősséget kell vállalniuk az átverős tartalmak azonosításáért, eltávolításáért és megelőzéséért a webhelyeiken.
Mindkét technológiai cég azt nyilatkozta, hogy fellépnek a csalárd tevékenységekkel szemben, illetve a Google hozzátette, hogy több mint 3,1 milliárd hirdetést távolított el vagy blokkolt irányelveik megsértése miatt. A vállalatok számára viszont túlságosan nagy összegeket emésztene fel egy olyan rendszer, ahol minden hirdetést ellenőriznének megjelenés előtt. Mindemellett az áldozatok nagy része úgy gondolja, hogy felesleges jelenteni a káros reklámokat, mivel a technológiai cégek úgysem foglalkoznak a problémával.
A Facebook bár lehetővé teszi, hogy egy hirdetést félrevezetőnek jelentsenek az emberek, de arra nem ad lehetőséget, hogy megmagyarázhassák, hogy miért gondolják annak. Emellett a Google nem küld értesítést, hogy intézkedett-e a jelentéssel kapcsolatban.
Mivel a csalások, átverések száma a 21. században egyre növekszik és ma már cselesebben játszák ki a különböző szabályzásokat, így a nagyvállalatoknak sokkal aktívabbak kell eljárniuk a problémával kapcsolatban.
Ahogy a tanulmányból kiderül, a Google nem tudta eltávolítani az átverős hirdetések 34 százalékát, a Facebook pedig a 26 százalékát, így a felmérés készítői azt tanácsolják a digitális cégeknek, hogy proaktívabb módon lépjenek fel a csalók ellen, hogy ezzel is elősegítsék azt, hogy az emberek ne váljanak átverős hirdetések áldozataivá.