A CBS News kedden számolt be arról, hogy a csirkehús iránti fogyasztói igény jelentősen megnőtt a koronavírus időszaka alatt. Ennek oka valószínűleg, hogy az amerikaiak a könnyen hozzáférhető ételeket részesítették előnyben, így több, csirkéből készült ételt fogyasztottak olyan gyorséttermekből, mint a KFC, a McDonald's és a Popeyes.
Ennek következtében a baromfitermelők nem tudtak lépést tartani a több millió otthonülővel, akik helyi éttermükből rendelték kedvenc ételeiket.
A koronavírus-járvány kitörése után számos húsfeldolgozó üzemnek kellett bezárnia, ami további nehézséget okozott az ország ellátásában. Ráadásul tovább csökkentette a készletet az is, hogy Texasban jó néhány csirkefarmot le kellett állítani ideiglenesen a Uri hóvihar miatt.
A csirkehiány egyfelől jelentősen megnehezíti az éttermek dolgát, mivel nehezen tudják teljesíteni az ügyfelek megrendeléseit, másfelől a vendégeknek magasabb árakkal kell számolniuk, ha baromfiból készült ételeket szeretnének fogyasztani.