A csatornahatóság közölte, hogy a kártérítési igényeket 900 millió dollárról 600 millió dollárra csökkentik. Az Ever Given kálváriájáról, az előzményekről az Origo több cikkében beszámolt.
Az egyiptomi bíróság április közepén elfogadta a csatornahatóság kérelmét a hajó lefoglalására.
A szerencsétlen eset a hajózási piacra is negatívan hatott, mivel vízi járművek százainak kellett kivárniuk a csatorna ismételt megnyitását.
A csatornahatóság szerint kártérítési díj megfizetése szükséges a tranzitdíjak elvesztése, a vízi útnak a kotrási és mentési erőfeszítések során okozott kárai, valamint a felszerelések és a munka költségeinek fedezésére.
Az ugyanakkor nem világos, a hatóság miért döntött úgy, hogy lemond a korábban követelt összeg harmadáról. Csupán annyi derült ki, hogy a hajóüzemeltetőt egyedi fizetési feltételekkel keresték meg, de a vállalat egyelőre nem válaszolt a kezdeményezésre.
A 400 méter hosszú Ever Given a japán Shoei Kisen Kaisha Ltd. tulajdonában van, és a tajvani Evergreen Line bérelte, amikor hat napra elakadt a csatorna déli végén.
Az egyiptomi Szuezi-csatorna bevétele 2021 első négy hónapjában 2,8 százalékkal 1,96 milliárd dollárra nőtt, szemben az egy évvel korábbi 1,9 milliárd dollárral.