Ez a bejelentés is azt támasztja alá, hogy a légitársaságok általában is bíznak a légiforgalom fellendülésében a vírusjárvány után.
A listaáron 30 milliárd dolláros - mintegy 9000 milliárd forintos - megrendelés egyike a valaha tett legnagyobb repülőgépbeszerzéseknek.
A légitársaságok nagyobb beszerzések esetén jelentős kedvezményeket szoktak kapni a listaárból, elemzők szerint esetenként akár 50 százalékost is. A United nem közölte a beszerzés költségét.
A United flottafiatalító megrendelése nagy üzlet a világ két legnagyobb repülőgépgyártó vállalatának, különösen a Boeingnek. A United 50 darab Boeing Max 8 gépet, 150 darab Boeing Max 10 gépet, valamint 70 darab Airbus A321neo gépet rendelt. A három modellből az Airbus a legnagyobb, általában 220 utast fogad be economy és business osztályra osztott kivitelben.
A már meglévő megrendeléseivel együtt a United 500 új repülőgépre fog szert tenni az elkövetkező években. Ebből 40-et 2022-ben, 138-at pedig 2023-ban állít forgalomba. A fennmaradó tétel átvételét rugalmasan eloszthatja 2024 és 2026 között és opcióval rendelkezik a Max 10 modellek lecserélésére más modellekre.
A gépek mintegy 200 régebbi, elsősorban B757-200 modellt fognak felváltani 2022 és 2026 között. Az úgynevezett "keskenytörzsű" gépek a United belföldi járathálózatát bővítik majd, a bázisrepterek hatékonyabb kihasználásával együtt a férőhelyek mintegy 30 százalékos növekedésével.
A Boeing Max modellek üzemeltetési engedélyét két évig megvonták két, műszaki okokból bekövetkezett, halálos kimenetelű baleset miatt.
Szakmai elemzők szerint a Boeing az értékesítésben bekövetkezett lemaradás miatt nagy árengedményt is adott a United légitársaságnak. A rendelt Airbus modellek nagy részét a cég alabamai gyárában szerelik össze a közlemény szerint.