Ahogy arról az Origo beszámolt, valóságos népünnepélyt jelentett Egyiptomban - de legalábbis a Szuezi-csatorna üzemeltetéséért felelős hatóság számára -, amikor a felek megállapodásra jutottak a hajó tulajdonosa által fizetendő kártérítés összegéről, és az Ever Given útnak indulhatott a Nagy Keserű-tóról, ahol addig vesztegelt. A kártérítés összegét a felek azóta sem hozták nyilvánosságra, de a hajó július 7-én folytatta útját Rotterdam kikötője felé.
A hajó elsőként Port Said kikötőjébe érkezett, ahol átesett néhány rutinellenőrzésen, majd miután a szakemberek mindent rendben találtak, kifutott a Földközi-tengerre.
Az Ever Given a jelentések szerint óvatos sebességet választva, nagyjból 11 csomóval haladva kezdte meg útját Gibraltár irányába.
Ahhoz ugyanis, hogy a behemót elérhesse Rotterdam kikötőjét - mely Európa legnagyobb tengeri teherkikötője -, át kell haladnia a gibraltári szoroson. Gibraltár közigazgatási értelemben brit tengerentúli terület, mellette Spanyolország. Ezekkel szemben Marokkó országa, immár Észak-Afrikában, valamint Ceuta városa, Spanyolország észak-afrikai exklávéja található.
A tengerszoros természetesen jóval szélesebb, mint a Szuezi-csatorna, ahol a hajó keresztbe fordulva, hat napon át tartotta fel a forgalmat.
A Gibraltári-szoros mintegy 14 kilométer széles és nagyjából 300 méteres vízmélységgel rendelkezik, így ha a 400 méter hosszú gigász megint keresztbe is fordulna az áthaladáskor, a forgalmat így sem tudná blokkolni.
A szoros ugyanakkor jelentős hajóforgalommal bír, így ha esetleg újra probléma merülne fel az Ever Givennél, az vélhetően ott is hatással lenne a többi hajó manővereire. A világ tengerhajózás szempontjából legfontosabb földrajzi területeiről az Origo ebben a cikkében írt.