Nagy bejelentést tett a Volkswagen: a német autógyártó közölte, az eladott autóinak fele elektromos (pontosabban: akkumulátor-meghajtású) lesz 2030-ra – írja a CNBC.
A cég emellett azzal tervez, hogy 2040-re már az eladott újautóinak közel 100 százaléka zéró károsanyag-kibocsátású modell lesz, legalábbis a vállalat vezető piacain.
Mindez a Volkswagen hosszabb távú tervébe illeszkedik, amely szerint a társaság 2050-re teljesen karbonsemleges lenne.
A Volkswagen emellett közölte, olyan szoftvert szeretnének fejleszteni, amely növelné a társaság nyereségességét az elektromos átállás során. Nem meglepő tehát, hogy a vállalat 73 milliárd eurót tervez fordítani technológiai fejlesztésekre 2021 és 2025 között, ami a cég teljes beruházásainak 50 százalékát tenné ki.
Emellett a vállalat szeretne kidolgozni egy „kontrollált akkumulátor beszállítói láncot", ami egyértelműen arra utal, hogy a Volkswagen szeretné csökkenteni a függőségét a nemzetközi beszállítói láncoktól. Ennek jegyében bevezetnének egy egységes akkumulátor formátumot, illetve hat gigagyárat nyitnának Európában, 2030-ig.
Az első ilyen gigagyár Svédországban (Skellefteå) nyílna, és a Northvolt üzemeltetné. A termelés várhatóan 2023-ban indul majd be.
A második gyár a kínai Gotion Hight-Tech segítségével jönne létre, és a németországi Salzgitterben nyitná meg a Volkswagen. Itt a gyártás 2025-ben kezdődhet meg.
Jól látszik tehát, hogy a világ legnagyobb autógyártói lendületesen állnak át az elektromos modellekre. Ahogy az is egyre világosabb, hogy az akkumulátorok gyártása terén a cégek szeretnének egyre inkább a saját gyártási kapacitásaikra támaszkodni, hogy csökkentsék a függőségeiket az esetleges beszállítói sokkokkal szemben.