A tárca szerint a külügyminiszter az alapkőletétel alkalmából arról számolt be, hogy a létrejövő új terminál a tervek szerint 2023-tól kezdi meg a működését, és hozzájárul majd Magyarország logisztikai versenyképességének növeléséhez. A csaknem 16 milliárd forintos fejlesztéshez a kormány mintegy 4 milliárd forint támogatást nyújt, aminek nyomán 120 új munkahely jön létre.
Kiemelte:
a sikeres beruházásösztönzésnek alapfeltétele a jó logisztikai adottságok megléte,
a termékek szállításának és raktározásának költsége fontos szempont a cégvezetők számára, márpedig Magyarországon jelenleg csak Budapesten vannak minden szempontból megfelelő konténerterminálok, ezért is rendkívül fontos a most megkezdett zalaegerszegi projekt.
Szijjártó Péter emellett elmondta, hogy a koronavírus-járvány mindenki életét felforgatta, nemcsak egészségügyi, hanem komoly gazdasági kihívásokat is jelentett, ennek nyomán pedig új világpolitikai és világgazdasági korszak küszöbén áll az emberiség, amelynek Magyarország a nyertesei közé akar tartozni.
Rámutatott, hogy a baloldali közgazdasági gondolkodásmód a segélyezés és a hitelfelvétel növelését tartotta volna kívánatosnak a válság kezelése érdekében, de a kormány más utat választott, és mindent megtett annak megakadályozása érdekében, hogy tömegek elveszítsék a munkahelyüket, valamint azért, hogy a vállalatok fel tudjanak készülni arra az időszakra, amikor a piaci kereslet újra magára talál.
Mint mondta, a magyar gazdaságpolitikai válasz lehetővé tette annak a célnak a kitűzését, hogy a bruttó hazai termék (GDP) idei növekedése elérje az 5,5 százalékot, és az állam ekkor visszafizesse a gyermeket nevelő családoknak a 2021-ben befizetett személyi jövedelemadójukat.
Ha hagytuk volna magunkat rávenni a baloldali típusú megoldásra, akkor ma ilyen céljaink reálisan nem lennének
– hangsúlyozta Szijjártó, hozzátéve, hogy a rendszerváltás óta soha nem dolgoztak még annyian Magyarországon, mint ma, illetve az előző negyedévben 18 százalékos volt a gazdasági növekedés.
Szijjártó Péter emellett aláhúzta, hogy a zalaegerszegi beruházás egybevág a kormány stratégiai célkitűzéseivel, ugyanis a vállalatok támogatása során hangsúlyt helyeznek arra, hogy azok termékei minél gyorsabban eljussanak az exportpiacra.
Többek között ezért is vásárolt Magyarország a trieszti kikötőben egy területet, amelynek fejlesztése hamarosan megkezdődik
- tette hozzá, rámutatva a tengeri kikötőkkel való gyors összeköttetés jelentőségére.
A METRANS vállalatcsoport teherszállítással, intermodális szolgáltatásokkal, logisztikával és ingatlanokkal foglalkozik, hetente több mint 550 rendszeres vonatjáratot indít. A vállalat Budapestről Kínába közlekedő konténerszállítója 2019 októberében indult útjára első alkalommal, és ennek nyomán a konténerek mára 12-16 nap alatt bármely magyarországi helyszínről eljutnak kínai célpontokra.