Az új szolgáltatás – az Airbus Beluga Transport – kereskedelmi megállapodás alapján érhető el többféle szektor számára, így az űripar, az energiaszektor, a hadseregek, a tengerészetek és humanitárius missziók is igénybe vehetik.
Az első szállítás 2021 végén már megtörtént, az Airbus Helicopters marignane-i gyártóbázisáról Kobéba (Japán) szállítottak árut egy ügyfélnek. A 3-as számú Beluga Varsóban, Novoszibirszkben és Szöulban hajtott végre technikai leszállást, amelynek során újratankolták a gépet.
Philippe Sabo, az ATI és az Airbus Légi Túlméretes Szállítmányok vezetője azt mondta:
A Beluga szélesebb kialakítása új piacokat nyithat meg és egyben új logisztikai lehetőséget rejt az ügyfelek számára. A helikoptereket például nem kell a szállításhoz szétszerelni, amely nagy előnyt jelent. Ugyanígy, a legnagyobb kereskedelmi hajtóművek fuvarozása is megoldható összeszerelt állapotban."
Az A300-600-as típus alapján kifejlesztett BelugaST flotta 5 gépből áll, ezekkel eddig az Airbus a saját gyártási helyszínei között a legnagyobb repülőgép-alkotóelemek szállítására használta. A Beluga ST-ket hat, újgenerációs BelugaXL váltja, ezeknek fontos szerepük lesz az Airbus repülőgép-gyártásának felpörgetésében.
Az új Beluga Transportot többféle szállításra is alkalmazni lehet, mivel a BelugaST a világ legnagyobb rakodótér-átmérőjével rendelkezik a szállító repülőgépek között, így akár 7,1 méter széles és 6,7 méter magas túlméretes szállítmányt is képes befogadni.
A közeljövőben az Airbus mind a hat BelugaXL-t forgalomba állítja, a BelugaST-k pedig egy új alapítású, saját légijármű üzembentartói (AOC) engedéllyel és személyzettel rendelkező légitársasághoz kerülnek. Philippe Sabo ezzel kapcsolatban azt mondta:
Az új légicég rugalmasan, agilisan működik majd, hogy a világpiaci szereplők mindenféle igényét ki tudja szolgálni".
A BelugaST fordulóidejének optimalizálása érdekében a nemzetközi ügyfeleknek új, a maitól némileg eltérő be- és kirakodási eljárásokat dolgoznak ki és új eszközöket is fejlesztenek ehhez. Ezek között említhető egy automata fedélzeti csomagmozgató berendezés, amelyet azokon a repülőtereken lehet használni, ahol nem áll rendelkezésre az áru be- és kipakolásához szükséges eszköz, áll az Airbus, a világ egyik vezető repülés és űrtechnikai vállalatának közleményében.