A Waitrose szupermarketekben hamarosan elérhetővé válik az úgynevezett Sunions hagyma, amely amellett, hogy barna és édes, elvileg nem okoz semmiféle irritációt, vagyis azt ígéri, hogy vége a könnyeknek szeletelés közben – írja a The Guardian.
Az új hagymát azzal a szlogennel reklámozzák, hogy „egyetlen könnycsepp nélkül", és a terméket több mint 30 év alatt tökéletesítették.
A britek egyébként eddig is igyekeztek mindent megtenni, hogy elkerüljék a hagyma aprításakor felszabaduló gőzök által kiváltott szemirritációt. A hétköznapi trükkök között van a hagyma előzetes fagyasztóba helyezése vagy vízbe áztatása, de vannak, akik egyenesen úszószemüvegben szeletelnek. A Waitrose testvérlánca, a John Lewis pedig 23 fontért (kb. 10 ezer forint) árul páramentes lencsékkel ellátott, speciális „hagymaszeletelő szemüveget".
Bár a Sunions megoldást kínálhat a problémára, sőt, az átlagosnál édesebb íze miatt a felhasználhatósági köre is igen széles, az ára valószínűleg elég borsos lesz. A Sunions ugyanis sokkal drágább, mint egy átlagos hagyma.
Egy hármas csomag 1,50 fontba kerül (hagymánként 50 penny), ami jelentősen meghaladja a Waitrose saját márkás hagymájának 14 pennys árát.
Mindazonáltal a „könnymentes" hagymák kifejlesztéséért vívott verseny hosszúra nyúlik vissza az időben. A tudósok világszerte, évtizedek óta dolgoznak különféle prototípusokon. A Sunionst négy éve vezették be az Egyesült Államokban, és tavaly jutott el Európába. A márkát már számos spanyol kiskereskedelmi lánc felvette a kínálatába.
A Sunions hagymát eredetileg a Bayer mezőgazdasági óriás fejlesztette ki, de mostanra a BASF vegyipari cég tulajdona. A vállalat közlése szerint a Sunions nem genetikailag módosított hagyma, hanem kevésbé csípős fajták évtizedeken át történő keresztezésének eredménye.