„Ez egy újabb konkrét hozzájárulás a légiközlekedés fenntarthatóságához, mivel az Airbus fenntartható légiközlekedéssel kapcsolatos céljaival összhangban támogatja a körforgásos gazdaságot.
Ezzel az egyedi központtal tovább bővül az Airbus által nyújtott szolgáltatások köre, és passzol Kína „Zöld Ipar" stratégiájához is"
– mondta Klaus Roewe, az Airbus Ügyfélszolgálat helyettes vezetője.
Kínában a következő húsz évben exponenciálisan fog növekedni a kivonásra ítélt repülőgépek száma. Az Airbus pedig elszánt abban, hogy jó pozícióba kerüljön az újrahasznosított termékekkel kapcsolatos szolgáltatások piacán.
Ez lesz az első ilyen Airbus központ Kínában, és az első Európán kívül
– tette hozzá.
Az együttműködés kereteit biztosító formális megállapodást a felek várhatóan 2022 közepén írják alá, az üzem 2023 végén nyílhat meg a hatósági jóváhagyásoktól függően.
A Tarmac Aerosave 15 évnyi tapasztalattal rendelkezik a környezetbarát repülőgép-szétszerelésben. Ugyanebben a központban kap helyet az Airbus leányvállalata, a Satair, amely megvásárolja a korosodó repülőgépeket, értékesíti és leszállítja a használt alkatrészeket, ezzel téve teljessé az életciklus szolgáltatásokat. Az egység 690 ezer négyzetméter alapterületű lesz, és 125 repülőgép tárolására lesz lehetőség.
Az Airbus további, fenntarthatósággal kapcsolatos lépéseket tesz, hogy még több használt repülőgép-alkatrészt, alapanyagot és felszerelést hasznosítsanak újra.