A színes, vízálló lábbelik mögött álló vállalat közleményben számolt be a 2021-es globális eladások rekordszintű megugrásáról.
2021 kivételes évnek bizonyult a Crocs márkát képviselő vállalat számára, aminek egyedi jelleget ad, hogy ez a kihívásokkal teli globális ellátási lánc válságos környezetének közepette valósult meg."
– fejtette ki Andrew Rees, a vállalat vezérigazgatója közleményében.
A vállalat, amely világelső a minden korosztály számára elérhető lábbelik piacán,
és az egészségügyi dolgozók körében is közkedvelt termékeket gyárt, a 2021-es negyedik negyedévben 42 százalékkal több cipőt adott el, mint 2020-ban. Az egész évet tekintve a vállalat 2021-es eladásai mintegy 67 százalékkal ugrottak meg 2020-hoz képest. A vezérigazgató a közeljövőbeli tervekkel kapcsolatban azt mondta, hogy 2026-ra már 5 milliárd dolláros bevételre számít.
Ami az idei évet illeti, Rees megerősítette a 20 százalékot meghaladó bevételnövekedési várakozásokat. Ebben a becslésben azonban még nem szerepel a cég többmilliárd dolláros befektetése, amelynek keretében felvásárolta a magánkézben lévő Hey Dude alkalmi cipőgyártót. Az üzletet nem fogadták jól az ismeretlen márka miatt aggódó befektetők, emiatt az akvizíció hírére a Crocs részvényei 12 százalékos eséssel reagáltak.
Rees azonban optimistán nyilatkozott a tranzakcióról:
Nagy reményeket fűzünk a Hey Dude cipőkhöz, hiszen a vállalat nagy növekedési potenciállal rendelkezik, és rendkívül nyereséges."
Hiába a megelőlegezett optimizmus, a Crocs részvények hétfőn további 2,5 százalékot estek.
A részvényei 2021-ben hatalmas felfutást produkáltak, nagyjából 93 százalékkal emelkedtek, és körülbelül 7,2 milliárd dolláros piaci kapitalizációval büszkélkedhettek.
Még a Covid-19 világjárvány is valamiféle áldás volt a vállalat számára, amely tavaly májusban elindította a "Free Pair for Healthcare" programot,
ennek keretében az egészségügyi dolgozóknak ingyenesen felajánlottak egy pár Crocs papucsot. A lépés eladási fellendülést eredményezett.