A Vörös-tengert és a Földközi-tengert összekötő csatornán
a globális tengeri kereskedelem mintegy 10 százaléka bonyolódik, Egyiptom számára pedig ez az egyik legfontosabb devizaforrás.
Osama Rabie, a Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) igazgatója bejelentette:
2021-ben mintegy 1,27 milliárd tonna rakományt szállítottak a csatornán keresztül, ami 6,3 milliárd dollár tranzitdíjat eredményezett, így 13 százalékkal túlszárnyaltuk az előző évi teljesítményt, ezzel pedig a valaha mért legnagyobb bevételre tettek szert."
A csatornát használó hajók száma a 2020-as 18.830-ról 2021-ben 20.694-re, azaz naponta több mint 56 hajóra emelkedett - áll az SCA közleményében.
A hatóság adatai szerint az Ever Given balesete miatt Egyiptom naponta mintegy 12-15 millió dollárt veszített a csatorna lezárása alatt.
Novemberben az SCA közölte, hogy 2022-től hat százalékkal megemeli a tranzitdíjakat, de a turistahajók és a cseppfolyósított földgázt szállító hajók mentesülnek ez alól.