Az Amazon 2020-ban nagyjából 53 milliárd eurós bevételt ért el Európában, amivel hatalmas előnyt élvezett az e-kereskedelemben, a versenytársak előtt. Olyannyira, hogy ha a top10 e-kereskedelmi márkát nézzük a kontinensen,
akkor mögötte a maradék kilenc társaság összesített bevétele is csupán csak megközelíteni tudja az Amazonét.
Miként a Statista ábráján is látható, a második helyre a Tesco futott be, 8,1 milliárd eurós bevétellel, míg a harmadik helyet a német Zalando szerezte meg, 7,8 milliárd euróval.
Mindazonáltal némileg árnyalja a képet, hogy a top10-es lista szereplői közül hat cég elsősorban lokális fókusszal működik, vagyis a bevételeinek legalább 50 százalékát egy országban realizálja.
Négy vállalat pedig elsősorban nemzetközi fókuszú: az Amazon, a Zalando, az Apple, valamint az Ikea.
Az Amazon ereje tehát látványos, de az általános növekedés az európai e-kereskedelmi piacon trendszerűen látszik. Vagyis a következő években (az egyes országok közti jelentős eltérés mellett) várhatóan még tovább fog bővülni a piac a kontinensen.