Az erről szóló megállapodást mindkét cég igazgatósága jóváhagyta, a vevő 2,9 milliárd amerikai dollárban állapította meg a Spirit Airlines értékét, de
az ügylet teljes értéke 6,6 milliárd dollár a cég nettó adósságállományát és a flotta lízingszerződéseiből eredő kötelezettségeit is beleszámolva.
Az üzlet a Flightglobal információi szerint 2022 második felében zárul, ha az illetékes hatóságok és a Spirit részvényesei is áldásukat adják.
A tervek szerint a két légitársaságot ezt követően összevonják, a vállalatban a Frontier részvényesei 51,5 százalékot birtokolnak majd, a fennmaradó rész pedig a Spirit jelenlegi tulajdonosainál marad.
A két légitársasági márka jövőjéről egy bizottság később hoz döntést.
Az egyesült két cég napi több mint ezer járatot üzemeltet majd, 19 ország több mint 145 úticéljára, a 2021-es pénzügyi eredmények alapján éves bevétele 5,3 milliárd dollár lesz. Miután az összevonás teljesen lezárult, évente 500 millió dollár megtakarítás várható a szinergiák kihasználásától, 2026-ig pedig tízezer munkahelyet teremthet a vállalat.
A Frontier elnöke és egyben fő részvényese, az Indigo Partners vezetője, William Franke szerint a két cég összeolvadásával Amerika legversenyképesebb ultra low-cost légitársasága jön létre.
A Spirit 472,5, a Frontier 102 millió dolláros veszteséget könyvelt el tavaly, miközben előbbi 3,23 milliárd, utóbbi 2,06 milliárd dolláros bevételt termelt. A járvány előtt mindkét cég masszívan nyereséges volt.
A Spirit flottájában jelenleg 174 darab Airbus A320 családba tartozó repülőgép teljesít szolgálatot, amelyből 50 az új generációs hajtóművekkel felszerelt neo, emellett 155 további neo-sorozatú gépre rendelkezik megrendeléssel. A Frontier 110 A320-ast és A321-est üzemeltet, amelyek között szintén vannak neók is, emellett 233 darab A320/A321neo gépre rendelkezik megrendeléssel.