Kijelentette: egyértelmű, hogy a belső égésű motoroknak belátható időn belül befellegzett Európában.
Európában az Opel 2028-tól nem is fog többé belsőégésű motorokat értékesíteni. Az autógyár elektromos modelljei hatótávolságának és töltési sebességének a növelésére összpontosítja fejlesztési erőfeszítéseit.
"Azon dolgozunk, hogy egy perc alatt 32 kilométert tölthessünk bele egy autóba" - mondta Hochgeschurtz. "Arra számítok, hogy az évtized közepére ez az Opel modelleknél már így is lesz" - jelentette be. "A jövőre nézve - modelltől függően - 500-800 kilométeres hatótávolsággal számolunk."
Elmondása szerint az autógyártó a chipválságra való tekintettel már most is az e-autók gyártását részesíti előnyben. "Az elektromos autókat gyorsabban szállítjuk, mint a belsőégésű motoros autókat, ezért elsősorban az elektromos meghajtású járműveket szolgáljuk ki chipekkel" - mondta Hochgeschurtz, hozzátéve, hogy az Opel így kíván hozzájárulni az elektromos autók számának növeléséhez Németországban és Európában.
Különleges modellként a rüsselsheimi autógyártó több mint három évtizeddel a gyártás leállítása után tisztán elektromos modellként szeretné "feltámasztani" kultikus rangra szert tett Manta modelljét az évtized közepére - jelentette be az Opel-főnök. "Ez egy lenyűgöző újraértelmezés lesz, szenzációsan tágas belső térrel - természetesen sokkal nagyobbal, mint amivel az 1970-es eredeti Manta rendelkezett" - mondta.