A teljes élelmiszerpiaci növekedési trendet maga mögé szorítva, 7 százalékkal emelkedtek tavaly az USA-ban a nassolnivaló élelmiszerek (snack) eladásai.
Ezzel az amerikai lakosság összesen 30,5 milliárd dollárt költött ilyen termékekre 2021-ben
– írja az RT.com a chicagói IRI piackutató adatai alapján.
A nassolnivalók körében különösen jelentős növekedést produkáltak a szárított húsok (21,3 százalék), de a pirított kukorica (16,2 százalék), valamint a szárított gyümölcsök (15 százalék) is igen erősen teljesítettek. A burgonya chipsek növekedési üteme csupán 3 százalékos volt.
A statisztikák egyébként arra utalnak, hogy az amerikai lakosság egyre egészségtudatosabbnak számít, amikor a nassolnivalók kiválasztásáról van szó.
Erre a trendre pedig már a gyártók is reagáltak, és igyekeznek a termékeikkel lekövetni a változó keresletet.
A nassolnivalók kapcsán pedig nem is mellékes az egészségtudatosság. A hivatalos adatok alapján ugyanis az Egyesült Államok teljes lakosságának nagyjából 40 százaléka számít túlsúlyosnak.