Az amerikai biztonsági felügyeletek az utóbbi időben fokozottan ellenőrizni kezdték az ország legnagyobb elektromosjármű-gyártóját. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy
az utóbbi visszahívás már a tizenötödik 2021 januárja óta,
és a negyedik az elmúlt két hétben. A biztonsági felügyelet több vizsgálatot is indított a cég járműveivel kapcsolatban.
A visszahívások közül kettőnél a Tesla olyan döntéseket hozott, amelyek sértik a szövetségi gépjármű-biztonsági szabványokat, míg a többi szoftverhiba.
Szerdán a Tesla közölte, hogy közel 27 ezer járművet hív vissza az Egyesült Államokban, mivel aggályok merültek fel azzal kapcsolatban, hogy az utastérfűtő rendszerek nem olvasztják le elég gyorsan a szélvédőt, ami csökkenti a látási viszonyokat és növeli a balesetveszélyt. Múlt pénteken bejelentették, hogy több mint 800.000 járművet érint a biztonsági övre figyelmeztető rendszer hibája. Szintén a múlt héten jelentették be, hogy közel 54.000 olyan járművet hívtak vissza, amelyek "teljes önvezető" vezetéstámogató funkcióval rendelkeztek, ezzel pedig az autók alacsony sebességgel megállás nélkül tovább gurulhattak a stop táblák jelzése ellenére.
A Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal a honlapján közzétett legújabb bejegyzésében azt írja, hogy
a Tesla autókat és terepjárókat a vállalat "Boombox"-nak nevezett funkcióval szerelte fel, amely lehetővé teszi a sofőrök számára, hogy a járművek mozgása közben különféle egyedi hangokat játszanak le.
Ezzel megsértik a szövetségi biztonsági szabványokat, amelyek előírják a gyalogosokra figyelmeztető hangokat az amúgy csendes elektromos autók számára.
Az ügynökség szerint a problémát szoftverfrissítéssel fogják orvosolni, amely letiltja a "Boombox"-ot.
A Boombox funkció lehetővé teszi az autóvezető számára, hogy előre beállított vagy egyéni hangokat játsszon le a PWS [gyalogos figyelmeztető rendszer] külső hangszóróján keresztül."
A visszahívás a 2020 és 2022 között forgalomba állított Tesla Model X, S és Y járművekre, valamint a 2017 és 2022 között értékesített Model 3 autókra vonatkozik. Összesen mintegy 579 ezer járműről van szó.
A vállalatnak nincs tudomása a probléma miatt bekövetkezett balesetekről vagy sérülésekről, egyéb hozzászólást nem fűzött a hírekhez.