A szakmai szolgáltató csoport és az európai közműszolgáltatók szakmai szervezete közös munkájának eredményeképpen megjelent, „Az energiaszektor felgyorsíthatja az e-mobilitást" című tanulmány szerint
Európának rövid időn belül 65 millió - 9 millió nyilvános és 56 millió lakossági - elektromos töltőre lesz szüksége,
hogy kezelni tudja az elektromos járművek számának pár éven belül várható hatalmas növekedését, a ma Európában közlekedő 3,3 millióról.
Ennek a gyors növekedésnek már ma is tanúi lehetünk, hiszen az Európai Unióban tavaly minden 11. eladott új autó teljesen elektromos volt, ami 63 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest.
Európa azonban még egyáltalán nem készült fel az ilyen rohamos léptékű növekedésre az elektromos járművek piacán. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy
Európában jelenleg mindössze 374.000 nyilvános töltő van,
és ezek kétharmada is csupán 5 országban - Hollandiában, Franciaországban, Olaszországban, Németországban és az Egyesült Királyságban – üzemel, máshol 100 kilométernyi távolságban egyetlen töltő sincs. A gazdaságok közötti ilyen polarizáció a villamosítás destabilizálódásának veszélyével fenyeget.
Ahhoz, hogy Európa lépést tudjon tartani a kereslettel, 2030-ig évente félmillió nyilvános töltőt kellene üzembe helyeznie, ezt követően pedig évente egymilliót"
- nyilatkozta Serge Colle, az Ernst & Young globális energia- és erőforrás-fejlesztési vezetője a Reutersnek.
Az Eurelectric főtitkára, Kristian Ruby szerint azonban a nyilvános töltőinfrastruktúra kiépítése a tervezési és engedélyezési problémák miatt hatalmas késedelemmel járhat.
A tanulmány szerint a folyamatosan növekvő elektromos járművek eladásai évente 11 százalékkal fogják növelni az európai villamosenergia-igényt. Az ehhez kapcsolódó kockázatok mérséklése érdekében a szakértők az intelligens töltési megoldások bevezetését javasolják.