A gyorsétteremlánc fagylaltgépeire, főleg az Egyesült Államokban, rengeteget panaszkodtak a franchise-tulajdonosok, mondván, hogy karbantartásuk túl bonyolult, a tisztításuk pedig akár több órát is igénybe vehet. A problémára azonban egy startup vállalat, a Kytch, megoldást kínált.
A Business Insider megírta, hogy a Kytch az elmúlt években egy olyan technológián dolgozott, amely megjavítja az elromlott masinákat. A startup az eszköz mellett távvezérlőket és karbantartási szolgáltatásokat is kínált az óriásvállalatnak.
A franchise partnereivel között külön megállapodásról azonban a McDonald's vezetői nem tudtak.
Miután kiderült, a gyorsétteremlánc azzal vádolta meg a startup vállalatot, hogy eszközei megsértik a masinák garanciáját, illetve jogosulatlanul bizalmas információkat nyernek ki a fagylaltgépekből. A Kytch válasza erre az volt, hogy március 1-jén beperelte a McDonald's-ot.
A startup vállalat azzal vádolja az óriásvállalatot, hogy jogellenesen beleavatkozott az ügyfeleivel kötött szerződéseibe, illetve hamis információkat terjesztett a cégről.
Ennek eredményképp a Kytch társalapítói 900 millió dolláros (mintegy 330 milliárd forintos) kártérítést követelnek. A vállalat egyelőre csak annyit válaszolt, hogy a vádak alaptalanok.