Egy ENSZ-segélyszervezet februárban már közölte, hogy várhatóan sikerül megállapodni a húszi lázadókkal az 1,1 millió hordónyi olaj átszivattyúzásáról egy másik tankerba.
Az FSO Safer balesete hatalmas ökológiai katasztrófát okozhat és milliók ivóvízellátását is veszélybe sodorhatja, erről az Origo is beszámolt:
A világszervezet tisztségviselői régóta figyelmeztettek, hogy
ha az 1976-ban gyártott, FSO Safer nevű hajó léket kap vagy felrobban, akkor az négyszer akkora környezetszennyezést okoz, mint az Exxon Valdez 1989-es katasztrófája Alaszkánál.
Korábban már megszületett a megállapodás arról, hogy ENSZ-szakértők megvizsgálják a tankert, de a katasztrófamentésről akkor még nem egyeztek meg.
Az FSO Safer hét éve vesztegel a jemeni Ráz-Ísza vörös-tengeri olajterminálnál.
A jemeni nemzetközileg elismert kormány ellen harcoló húszik ellenőrzik azt a területet, ahol a tanker kikötött, és a nemzeti olajvállalatot, amelynek a tulajdonában van.
Most a húszi legfelsőbb forradalmi tanács vezetője közölte, hogy aláírták az ENSZ-szel a megállapodást a műveletről.
A tankeren 2015 óta nem végeztek karbantartási műveleteket, amikor a szaúdi vezetésű koalíció beavatkozott Jemenben az Iránnal szövetséges húszik ellen, miután azok kiszorították a nemzetközileg elismert kormányt a fővárosból, Szanaából.